iPhone X w Mercedesie za 300 tys. zł myli ładowanie z płatnościami

iPhone X w Mercedesie za 300 tys. zł myli ładowanie z płatnościami22.11.2017 16:20

Kupując iPhone’a X oczekujemy, że z wprowadzanych nowości będziemy mogli korzystać bez żadnych przeszkód. W końcu to smartfon z najwyższej półki, który kosztuje 5 tys. złotych. Podobnie myślał Micah Singleton z The Verge, który był przekonany, że w końcu będzie mógł bezprzewodowo ładować nowego iPhone’a w swoim Mercedesie.

Micah Singleton jest właścicielem nowego Mercedesa klasy E, skomputeryzowanej limuzyny, której cena spokojnie potrafi przekroczyć 300 tys. złotych. Mając samochód, który posiada namiastkę autonomiczności i inne zaawansowane systemy, liczymy, że tak błaha funkcja jak ładowanie, nie będzie sprawiała żadnych problemów.

Jak pisze Singleton, tak łatwo jednak nie jest. Po odłożeniu iPhone’a X na półkę indukcyjną w klasie E, smartfon Apple automatycznie uruchamia funkcję Apple Pay. Półka ładowania w Mercedesie jest bowiem wyposażona w NFC, które ma zapewnić szybkie i wygodne sparowanie smartfonu z systemem samochodu. Jednak iPhone X jest błędnie przekonany, że chcemy zapłacić, aktywuje więc usługę płatności Apple.

Wraz z aktywacją Apple Pay, iPhone X przerywa odtwarzanie muzyki. Jeśli więc smartfon jest źródłem muzyki w samochodzie, to za każdym wzięciem i odłożeniem urządzenia, włączana jest pauza. Na dłuższą metę bywa to irytujące, zwłaszcza jeśli podczas prowadzenia często sięgamy po iPhone’a X.

Mercedes-Benz E-klass 2016 Wireless Charging

Wygodniejsze staje się korzystanie z kabla podczas ładowania nowego iPhone’a. Kupując jednak smartfon za 5 tys. zł i samochód za 300 tys. zł wymagamy by wszystko po prostu działało. To sprzęt z najwyższej półki, który powinien spełniać wymagania swoich właścicieli. Singleton narzeka, że właśnie zapłacił sporo za nowego Mercedesa, a mimo tego zmuszony jest korzystać z rozwiązania, które sprawia tyle problemów.

Trudno liczyć na to, że Apple nie zmieni działania Apple Pay oraz Mercedes nie będzie przebudowywał funkcji bezprzewodowego ładowania. W obecnej formie, właściciele nowych kosztownych Mercedesów, którzy korzystają z Apple Pay, będą tęsknić za przewodami. Jak pokazuje opisywany przykład, życie nie jest łatwe, nawet jeśli korzystamy z produktów z górnej półki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.