iPhone XR sprzedaje się gorzej niż zakładano. Apple mógł przesadzić z cenami

iPhone XR sprzedaje się gorzej niż zakładano. Apple mógł przesadzić z cenami05.11.2018 15:06
iPhone XR nie będzie jednak hitem? (depositphotos)

Zaprezentowany we wrześniu iPhone XR, który został wyceniony na 3729 zł, ma być według Apple smartfonem dla wszystkich. To właśnie on ma zainteresować osoby, które nie mogą lub po prostu nie chcą wydawać 5 tys. zł za topowy model XS. Tak, słabsze wydanie flagowego urządzenia w ofercie Apple kosztuje więcej niż wiele flagowców. No cóż, najwidoczniej taka polityka finansowa zaczyna negatywnie wpływać na sprzedaż.

iPhone XR miał być nie tylko smartfonem dla wszystkich, ale także miał zapewnić rekordową sprzedaż. Według raportu dostarczonego przez firmę Nikkei zainteresowanie modelem XR może być niższe niż początkowo oczekiwano. Apple miał zmniejszyć zamówienia na produkcję nowego iPhone’a. Foxconn, jeden z partnerów firmy z Cupertino, zredukował liczbę linii produkcyjnych z 60 do 45. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku firmy Pegatron, która również miała zrezygnować ze zwiększonej produkcji iPhone’a XR i obecnie czeka na dalsze instrukcje ze strony Apple.

Co ciekawe, zwiększone zostały zamówienia na produkcję starszych iPhone’ów. Nikkei, powołując się na swoje źródła, informuje, że sporą popularnością cieszą się zeszłoroczne iPhone’y 8 i 8 Plus. Najpewniej wynika to z niższej ceny – pierwszy model kosztuje około 2700 zł, drugi około 3200 zł. Apple planowało sprzedaż 20 mln Ósemek. Jednak teraz zamówienie zostało zwiększone do 25 mln. Warto zauważyć, że Apple podobny ruch wykonał w zeszłym roku. Wówczas firma zwiększyła zamówienia na iPhone’a 7, którego cena spadła po premierze iPhone’ów 8 i jubileuszowego modelu X.

Nadchodzący rok może być gorszy dla Apple pod względem liczby sprzedanych iPhone’ów. Firma najwidoczniej jest tego świadoma. Po pierwsze, zmniejszone zostały zamówienia na iPhone’a XR. Po drugie, Apple oświadczył, że nie będzie już publikować liczby sprzedanych iPhone’ów. Po zakończeniu każdego kwartału finansowanego poznamy tylko przychody firmy. Tutaj Apple wciąż może ustanawiać rekordy, bowiem wzrosła średnia cena sprzedawanego iPhone’a.

Jeśli sprzedaż iPhone’ow będzie spadać, to Apple może zostać wyprzedzone przez Xiaomi. Firma z Cupertino jest obecnie trzecim największym producentem smartfonów na świecie. Jednakże w przeciwieństwie do Xiaomi, wzrosty są minimalne lub niebawem sprzedaż może nawet zacząć spadać. Polityka cenowa, która zakłada sprzedawane topowego modelu za 5 tys. zł i jego tańszego wariantu za 3,7 tys. zł przynosi obecnie wyższe zyski. Aczkolwiek może doprowadzić do niższej sprzedaży nowych iPhone’ów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.