Jak to jest z Windows 8? OEM-y niezadowolone, użytkownicy wręcz przeciwnie, ale sprzedaż PC i tak spada

Jak to jest z Windows 8? OEM-y niezadowolone, użytkownicy wręcz przeciwnie, ale sprzedaż PC i tak spada11.03.2013 11:17

Windows 8: czy to dobry system operacyjny? Odpowiedź będziezależała od tego, kogo spytasz. Jeśli jesteś fanem rozwiązań zRedmond, to lepiej nie pytaj Jun Dong-soo, jednego z prezesów grupySamsung. Podczas ostatniej konferencji prasowej, dotyczącej stanurynku PC, powiedziałszczerze: globalny rynek PC stale się kurczy, i to mimopojawienia się Windows 8. Sądzę, że system Windows 8 jestnie lepszy, niż wcześniejsza Vista.W ustach jednego z szefów jednego znajwiększych producentów komputerów na świecie takie porównaniebrzmi miażdżąco – z perspektywy OEM-ów, Vista była jedną znajwiększych porażek Microsoftu. Klienci robili co mogli, byzamiast Visty dostać znane i lubiane Windows XP. Dzisiaj jestpodobnie – wielu sprzedawców może zaświadczyć, że klienciczęsto pytają, czy mogą kupić komputer z systemem Windows 7. O ile jednak w wypadku tradycyjnychdesktopów i laptopów można znaleźć sposoby przejścia na Windows7, to użytkownicy nowej klasy urządzeń, tabletów z systememWindows i „lapletów” Surface, skazani są na „ósemkę”. JunDung-soo z tego właśnie powodu skreślił całątę kategorię urządzeń, stwierdzając, że niewidać zapotrzebowania na Surface, a wcześniejsze staraniaIntela, mające na celu zbudowanie lżejszych ultrabooków, teżzawiodły – i to ze względu na mało konkurencyjną platformęWindows.Głos prezesa Samsunga nie jestodosobniony. Na stan Windows narzekają też szefowie Fujitsu,Asusa i Acera,twierdząc, że słabe wyniki producentów PC to „zasługa”Microsoftu. Jedynie Michael Dell twierdzi coś odmiennego: podczasostatniej konferencji Dell World ogłosił,że zainteresowanie Windows 8 jest całkiem spore, nawet wśródklientów biznesowych, zwykle ociągających się z sięganiempo techniczne nowinki.[img=windows8hibernate]Czyżby problemy z nowym Windows mieliprzede wszystkim Azjaci? Ciekawe wyniki przyniosły bowiem badaniaprzeprowadzone przez giganta amerykańskiego handlu elektronicznego,firmę Best Buy. Wśród użytkowników Windows 8, którzy kupiliurządzenie z ekranem dotykowym, 74 proc. uznało, że nowy system„podoba im się”, lub „bardzo się podoba”. Ci, którzyzakupili tradycyjnego laptopa czy komputer desktopowy, również byliraczej z Windows 8 zadowoleni – 53 proc. przyznało, że Microsoftznacznie ulepszył swój system operacyjny. Dlatego Best Buy, byzachęcić klientów do sięgnięcia po urządzenia, którenajwyraźniej lepiej się spisują z Windows 8 – laptopów idesktopów z ekranami dotykowymi – zaoferowałim 100 dolarów zniżki na taki sprzęt.Gdyby Microsoft zechciał jeszczeposłuchać trochę swoich klientów, zainteresowanie Windows 8mogłoby wzrosnąć jeszcze bardziej. Ostatnie badania IDCpokazały, że użytkownikom „ósemki” brakuje przede wszystkimdwóch rzeczy, trywialnie łatwych do wprowadzenia. Pierwsza z nichto przycisk Start w trybie desktopowym, druga, to możliwość takiegoskonfigurowania systemu, by uruchamiał się domyślnie wtrybie desktopowym, bez wywoływania interfejsu Metro/ModernUI. BobO'Donnell z IDC skomentował to tak: jest wiele osób, którezaraz po uruchomieniu Windows 8 przechodzi do trybu desktopowego itam przede wszystkim pracuje, jedynie sporadycznie wracając doMetro. Znacznie wygodniej jest im jednak z desktopowym trybem. Analityk IDC uważa, że o ile z menuStart będzie trudno, to OEM-y mogłyby przynajmniej wpłynąć naMicrosoft, by poprawił Windows 8, wprowadzając możliwośćbezpośredniego uruchamiania trybu desktopowego. Producenci widządziś wiele wyzwań (związanych z Windows 8 – przyp.red.),przed którymi stoją konsumenci – stwierdził O'Donnell. Nas tylko dziwi, skąd takazawziętość ze strony Microsoftu, czy naprawdę nie możnaprzyznać, że użytkownicy chcieliby trochę inaczej, niż towymyślili jego projektanci interfejsów?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.