Jak twórcy Ghostery pomagają przemysłowi reklamowemu

Jak twórcy Ghostery pomagają przemysłowi reklamowemu19.06.2013 18:59

Popularne rozszerzenie Ghostery firmy Evidon zyskało sobie przychylność ponad 19 milionów użytkowników, którzy nie życzą sobie, ale podążały za nimi firmy dostarczające reklamy i aby dodatki serwujące materiały promocyjne zwalniały ładowanie się stron. Jednak rozszerzenie spełnia nie tylko taką funkcję, co wyjaśnił współzałożyciel firmy, Scott Meyer.

Firmy dostarczające reklamy mogą kupić dane zebrane przez Ghostery. Nie chodzi oczywiście o profile internautów — firma Evidon pomaga ocenić, jak kod dostawcy reklamy wpływa na czas ładowania się strony, na której jest zamieszczony, oraz bada obecność różnych dostawców na stronach. Szczególnie ta pierwsza usługa jest istotna, gdyż nawet operatorzy stron nie zawsze wiedzą, jaki kod zamieszcza reklamodawca, co jeszcze może on za sobą pociągnąć i co w końcu trafia do przeglądarki odwiedzającego stronę użytkownika.

Firma Evidon stoi po stronie ochrony prywatności, wolności wyboru i ujawniania, co faktycznie znajduje się na ładowanej stronie, a jednocześnie pomaga przemysłowi, który reklamy tworzy i dostarcza. Meyer nie widzi tu konfliktu. Wszystko, co daje ludziom więcej przejrzystości i kontroli jest dobre dla przemysłu — powiedział, po czym przypomniał, że użytkownicy Ghostery mogą również zrezygnować z udostępniania danych producentowi dodatku.

Działalność firmy jednak nie wszystkim się podoba. Część danych wykorzystywana jest przez reklamodawców do zapewnienia sobie zgodności z AdChoices — krytykowanymi przez ekspertów po obu stronach oceanu regulacjami pozwalającymi użytkownikom zrezygnować z reklam kierowanych. Program jest uważany za nieczytelny dla klientów, a wydawca Ghostery jest nielubiany za wspieranie go finansowo i otwarte blokowanie adopcji alternatywy w postaci Do Not Track.

Meyer zdradził także, że w tym roku pojawi się ulepszony MobileScope — odpowiednik Ghostery dla urządzeń mobilnych. Projekt został rozpoczęty przez specjalistów od prywatności w firmie o tej samej nazwie, od dwóch tygodni należącej do Evidon. Aplikacja będzie ujawniać i blokować mechanizmy zbierające informacje na potrzeby reklam kierowanych w innych aplikacjach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.