Jak wierzyć w opinie w Sieci? Samsung przeprasza za opłacane kłamstwa na temat HTC

Jak wierzyć w opinie w Sieci? Samsung przeprasza za opłacane kłamstwa na temat HTC18.04.2013 10:29

Niech podniesie rękę ten, kto robiąc większe zakupy niezasięgnął opinii na temat planowanego zakupu w Internecie.Dziękuję, nie widzę. Popularność serwisów z recenzjami,wszechobecne komentarze w sklepach internetowych i porównywarkachcen – to wszystko sprawia, że opinie konsumentów są przez firmypostrzegane jako kluczowy element ich strategii marketingowych. Skorozaś tak jest, to pojawia się pokusa, by trochę te opinie nagiąć,tak by bardziej służyły interesom firmy. Pokusie uległ tym razem Samsung. Sprawa wyszła na jaw dziękiautorom strony TaiwanSamsungLeaks.org, na łamach którejopublikowano dokumenty mające pochodzić od zajmującej sięmarketingiem koreańskiego giganta zewnętrznej firmy. Dotyczyły oneaktywności na tajwańskich witrynach poświęconych gadżetomelektronicznym – najwyraźniej Samsung wykorzystywał swoichpracowników oraz wynajętych studentów do publikowania na ichłamach komentarzy, które nie pozostawiały suchej nitki naproduktach jednego z głównych konkurentów Samsunga, tajwańskiegoHTC.[img=pinokio]Wśród wpisów, jakie znaleźć można było na forach pojawiałysię zarówno narzekania na telefony HTC (HTC One X mojejdziewczyny ciągle miga), jak ibezpośrednie porównania między urządzeniami (używałemzarówno Samsung Galaxy Note jak i HTC Sensation XL i telefonSamsunga jest o wiele lepszy).Co najważniejsze, to nie byłyprzypadkowe, sporadyczne wpisy – wszystko było poddaneprofesjonalnemu monitoringowimediów w ramach praktyk wiralnego marketingu. Teraz Samsung próbuje robić dobrąminę do złej gry: pozostajemy wierni idei przejrzystej iuczciwej komunikacji z klientami, tak jak określono to w OnlineCommunications Credo firmy. Zachęcamy wszystkich naszych pracownikówdo wierności Credo. Ten nieszczęsny incydent był efektemniewystarczającego zrozumienia tych podstawowych zasad. SamsungElectronics Taiwan zaprzestało wszelkich działań marketingowychzwiązanych z publikowaniem anonimowych komentarzy i zapewni, żewszystkie jego działania marketingowe będą w pełni zgodne zOnline Communications Credo.Takie deklaracje nie wystarczą jednakdo tego, by wywinąć się od odpowiedzialności. Tajwańska komisjaochrony konkurencji już wszczęła śledztwo w tej sprawie. Możelokalny oddział Samsunga ukarać grzywną w wysokości do 25milionów dolarów tajwańskich, tj. około 2,5 mln złotych.Poszkodowane HTC stwierdziło zaś, że rozważa, czy podjąćodpowiednie kroki względem Samsunga, będącego na rynkuurządzeń z Androidem jego głównym konkurentem.Zapewne po ujawnieniu tej historii niezaprzestaniemy czytania opinii o produktach, ale kto wie – możewzrośnie nasz poziom sceptycyzmu względem tych wszystkich bardzodobrych i bardzo złych komentarzy?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.