Jakie urządzenia i usterki GoRepair naprawia najczęściej?

Jakie urządzenia i usterki GoRepair naprawia najczęściej?31.10.2017 14:31

Pęknięte szybki, uszkodzone wyświetlacze i zepsute płyty główne to usterki, z którymi użytkownicy iPhone’ów i Samsungów spotykali się najczęściej. W swoje pierwsze urodziny serwis GoRepair postanowił podzielić się statystykami dotyczącymi pogwarancyjnych napraw w Polsce.Dokładnie rok temu krakowski serwis GoRepair zaczął przyjmować pierwsze zlecenia naprawy smartfonów, tabletów oraz laptopów. Kolejne miesiące przynosiły stały wzrost liczby zgłoszonych urządzeń, co pozwoliło na przygotowanie tej informacji oraz infografiki.

„Pierwszy rok działalności serwisu to świetna okazja do podsumowania. Za nami setki naprawionych urządzeń, niezliczona liczba wiadomości e-mail oraz wykonanych telefonów, a przede wszystkim zadowoleni klienci” – powiedział Piotr Pachota z GoRepair.

Najczęściej Samsung i Apple

Dane zebrane w ciągu minionego roku pokazują, że spośród wszystkich urządzeń naprawianych w GoRepair, 71% stanowiły smartfony, 15% laptopy i 14% tablety. Taki wynik nie zaskakuje, ponieważ wg danych GUS z 2017 roku, na 100 mieszkańców przypada około 142 smartfony.

W każdej z tych grup urządzeń wyodrębniliśmy też marki, które pojawiały się najczęściej. W przypadku smartfonów były to przede wszystkim produkty Samsung, Apple oraz Sony, odpowiednio 24%, 21% i 12%. Co ciekawe, często naprawialiśmy też urządzenia zyskującej na popularności marki Xiaomi – 7% wszystkich zgłaszanych smartfonów.

Sytuacja w grupie tabletów wygląda bardzo podobnie. Pierwsze dwa miejsca to urządzenia marek Samsung oraz Apple, stanowiące 32% i 27% całości. Na trzecim miejscu znalazło się Lenovo z wynikiem 15%. Najczęściej naprawiane przez nas laptopy były wyprodukowane przez marki Lenovo, Dell i Apple, które stanowiły odpowiednio 24%, 14% i 11% ogółu zgłaszanych komputerów przenośnych.

„Przedstawione statystyki nie oznaczają oczywiście, że urządzenia tych producentów psują się najczęściej” – powiedział Piotr Pachota z serwisu GoRepair. „Duża liczba urządzeń poszczególnych marek wynika głównie z ich popularności wśród użytkowników” – dodał.

Zbita szybka królem usterek

Aż 40% smartfonów i 45% tabletów, które trafiły do GoRepair, miało zbitą szybkę. Jest to efekt rozwiązań, stosowanych przez producentów. Dążą oni do tego, aby nowe urządzenia były jak najcieńsze, jak najlżejsze i jak najbardziej designerskie. Montują w nich coraz cieńsze szybki, które nie zapewniają wytrzymałości znanej ze starszych urządzeń.

Na kolejnych miejscach wśród najczęściej występujących usterek w smartfonach są problemy z wyświetlaniem obrazu – 9%, uszkodzenia płyty głównej – 7%, niedziałający dotyk – 7% oraz problemy z baterią i ładowaniem – 6% i 4% wszystkich naprawionych urządzeń. Większość z nich powstaje na skutek upadków, zawilgoceń oraz całkowitego zalania urządzeń.

Lista najczęściej zgłaszanych usterek w tabletach wygląda bardzo podobnie, chociaż kolejność jest już nieco inna. Po zbitej szybce, użytkownicy najczęściej doświadczają problemów z ładowaniem – 13%, uszkodzoną płytą główną – 7%, zepsutą baterią – 7%, niedziałającym ekranem – 5% oraz błędów w komunikacji z komputerem – 3%.

„Większość zgłaszanych urządzeń posiada uszkodzenia mechaniczne, których nie obejmuje gwarancja producenta” – powiedział Piotr Pachota. „W zależności od dostępności części zamiennych do danego modelu, jesteśmy w stanie naprawić zdecydowaną większość z nich” – dodał.

Stabilny wzrost liczby zgłoszeń

Dzięki zupełnie nowemu podejściu do kwestii napraw pogwarancyjnych, prostemu systemowi do zgłaszania usterek oraz błyskawicznej realizacji zleceń, serwis GoRepair szybko znalazł pierwszych klientów. Darmowa diagnoza, bezpłatny transport sprzętu kurierem oraz 12-miesięczna gwarancja to korzyści, które cenione są przez nich najbardziej.

Konsekwencja w działaniu oraz dbałość o jakość usług i zadowolenie klientów sprawiły, że w ciągu pierwszego roku działalności liczba zleceń wzrosła ponad dwukrotnie. Jest to też zasługa aktywnie działającego profilu na Facebooku, który stał się jednym z głównych kanałów komunikacji z nowymi klientami.Co dalej? „Stale rosnąca liczba zleceń oraz przede wszystkim zadowolenie klientów z dokonanych napraw daje nam motywację do dalszej pracy i rozwoju. W najbliższym czasie planujemy rozszerzyć zespół serwisantów, aby przy coraz większej liczbie zleceń utrzymać wysoką jakość i terminowość usług” – powiedział Piotr Pachota. „Tworząc serwis GoRepair podjęliśmy się wyjątkowego ale zarazem bardzo trudnego zadania. Po roku istnienia na rynku można śmiało powiedzieć, że się nam udało” – dodaje.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.