Jeśli gry są dla niedojrzałych emocjonalnie, to blisko 40 proc. populacji wymaga terapeuty

Jeśli gry są dla niedojrzałych emocjonalnie, to blisko 40 proc. populacji wymaga terapeuty15.08.2020 16:18

Tak przynajmniej wynika z badań agencji analitycznej DFC Intelligence, która opublikowała właśnie raport dotyczący liczby graczy na całym świecie za pierwszą połowę 2020 r.

Liczba aktywnych graczy na świecie przekracza 3 mld – podaje DFC Intelligence. Jeśli przyjmiemy, że kulę ziemską zamieszkuje w tej chwili ok. 7,8 mld ludzi, to gracze stanowią blisko 38,5 proc. całej populacji. A jeśliby za punkt odniesienia wziąć Europę, to fani gier wideo zaludniliby ją czterokrotnie. Z małą nawiązką.

Co warte odnotowania, za wzrost liczby graczy odpowiada przede wszystkim rynek mobilny. Ponad połowa grających używa w tym celu wyłącznie smartfonu lub tabletu. Jak zauważają analitycy, trend ten widać zwłaszcza w regionie Azji, gdzie sektor mobile-only stanowi 54 proc. całego rynku gier. W drugiej pod tym względem Europie jest to raptem 17 proc.

Najwięcej graczy PC-towych i konsolowych, bo aż 300 mln, znajdziemy w Chinach oraz Indiach. Kolejno 300 oraz 140 mln. Odnosząc jednak te dane do sięgającej blisko 1,4 mld liczby ludności, nie są one tak spektakularne jak np. w USA, gdzie grami bawi się ponad 80 mln z 328 mln wszystkich obywateli, a więc blisko 1/4. Albo Francji, gdzie gra 25 na 67 mln ludzi, czyli efektywnie jeden na trzech Francuzów.

Jak widać, cyfrowa rozrywka przebojem zdobywa świat, a to z kolei przekłada się na powstanie pola do bardzo intratnego biznesu. Według ujawnionych statystyk, znaczna większość graczy kupuje pozycje płatne, czy to same gry czy dodatki do nich. W Azji takich osób jest 1,42 mld, w Europie – 668 mln. w Ameryce Łacińskiej – 383 mln, w Ameryce Płn. zaś – 261 mln.

Odnosząc się do wciąż popularnego w niektórych kręgach mitu, że granie jest domeną dzieci i osób niedojrzałych emocjonalnie, można powiedzieć jedno. Pół świata do psychologa.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.