Kick Failer — lepiej o wsparcie finansowe błagać niż prosić?

Kick Failer — lepiej o wsparcie finansowe błagać niż prosić?11.04.2014 11:21

Nie można nie zauważyć, że Kickstarter w minionych latach stał się niezwykle popularną platformą społecznościowego finansowania projektów. Tutaj pozyskano fundusze na przygodówkę Broken Age studia Double Fine, gry RPG Wasteland 2, Pillars of Eternity czy Torment: Tides of Numenera i po części na bijący kolejne rekordy zbiórek symulator kosmiczny Star Citizen. Przy określonych poziomach wpłat obiecuje się różne gruszki na wierzbie, by potem zmusić fundatorów do przydługiego czekania na realizację projektów. Nic dziwnego, że Kickstarter się niejednemu przejadł, zwłaszcza że coraz więcej dużych firm prosi tu o gotówkę graczy. Małym studiom zostało błagać? To pokazuje Kick Failer.

Optymistycznie nastawiona do życia ekipa Little Worlds Studio
Optymistycznie nastawiona do życia ekipa Little Worlds Studio

Istniejący od 10 lat niewielki zespół Little Worlds Studio, specjalizujący się obecnie w projektach na urządzenia przenośne, niestety praktycznie całe dostępne mu pieniądze włożył w realizację gry Mana Crusher (iOS oraz Android). Zamiast w końcu dołączyć do kolegów po fachu i wejść w crowd funding, postanowiono być szczerym z fanami i jasno wyjaśnić, jak się sprawy mają, że bez wsparcia studio nie przeżyje. Odwrócono założenia Kickstartera. Zamiast snuć plany na przyszłość, a przy tym cieszyć się z przekraczania kolejnych progów finansowych, oddano w ręce zainteresowanych gotowy produkt, zachęcając do robienia zakupów w grze, by wspierać twórców. Przy okazji w miarę rosnącej liczby pobrań tytułu dorzucane będą do niego nowe opcje, jak różne postacie.

Od strony graficznej akcja Kick Failer nie błyszczy, ale to specjalnie, by pokazać, że zwyczajnie na coś lepszego nie ma funduszy. Efekt trochę psują roześmiane zdjęcia ekipy, lecz to takie robienie dobrej miny do złej gry. Czy inne podejście do marketingu (bo tak też należy sprawę postrzegać) da efekty czas dopiero pokaże, ale twórcy już cieszą się z poszerzenia świadomości marki i to głównie kanałami społecznościowymi. Zespół ma przeszło 70 gier na karku, ale również pozaciągane kredyty, które ciągną go w dół. Od kwietnia banki zaczęły naprawdę upominać się o swoje, więc nie jest ciekawie.

Niby w porządku, niby całkiem sympatycznie, bo twórcy się otworzyli przed światem i tak pobrania rosną, a Little Worlds Studio widzi światełko w tunelu nadziei, niemniej trudno mi wyobrazić sobie Kick Failera jako trend. Podupadającym studiom nie pozostaje nic innego, jak wierzyć we wsparcie graczy, ale gracze nie są według mnie już tak bardzo skłonni wierzyć producentom, zwłaszcza po tym, jak Oculus Rift się sprzedał. Nawet jeżeli dostają gotowy produkt, który mogą wesprzeć za pośrednictwem mikrotransakcji, będą ostrożniej wydawać pieniądze. Trzymam za zdolnych Francuzów kciuki, zarazem nie widząc przyszłości, w której na każdym kroku deweloper błaga o dofinansowanie...

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.