Kiepski pomysł na promocję

Kiepski pomysł na promocję02.03.2007 18:59
Redakcja

Pomysłów na biznes jest wiele, pomysłów na ich realizację isposobów promocji również. Można oferować wysokiej jakości produktyczy usługi, można pozyskiwać klientów dzięki konkurencyjnym cenomczy efektownej reklamie - repertuar możliwości jest ograniczonyjedynie wyobraźnią. Można jednak również skorzystać z drogi naskróty - zakombinować, oszukać, przekupić. Choć mamy wrażenie inadzieję, że ten sposób na biznes powoli umiera, na pewno jednakjeszcze nie umarł. Mamy na to ciekawy przykład.

Ostatnio niektóre osoby związane z redakcją vortalu miały wątpliwąprzyjemność otrzymywać maile od osoby prowadzącej właśnie takibiznes "na skróty". Otóż Pan, jak się przedstawiał, Daniel G..., właściciel sklepu internetowego LinuxMarket.eu próbował"rozreklamować" swoje przedsięwzięcie biznesowe. Poniżejpublikujemy treść listu jaki kilka osób związanych z redakcjąotrzymało.

Witam! Zauważyłem, że jest Pan współpracownikiem serwisu dobreprogamy.pl.Prowadzę sklep internetowy z oprogramowaniem Open Source -LinuxMarket.eu i mam dla Pana propozycję. Czy każdy Pański artykuł jest umieszczany w ww. serwisie? Chodzi mio to, czy ma Pan dostateczne przebicie tak, aby artykuł, któregonapisanie Panu zaproponuję, został umieszczony w serwisie? Jeżelitak, to zapraszam do czytania szczegółów. W związku z prowadzonymprzeze mnie sklepem, potrzebuję dobrej reklamy. Tekst wdobreprogramy.pl niezaprzeczalnie taką jest. Proponuję Panu więcnapisanie testu dowolnej dystrybucji Linuksa. Test ten miałby byćkorzystny dla dystrybucji, którą Pan będzie opisywał, a dodatkowoumieściłby Pan w nim akapit dotyczący sposobu, w jaki można zdobyćpłyty z tą dystrybucją. Poda Pan - rzecz jasna - adres do naszegosklepu wraz z 2-3 zdaniami pozytywnej opinii o nim. Co dostanie Pan w zamian? Będziemy śledzić odwołania z Pańskiegoartykułu do naszego serwisu. Jeżeli dostaniemy zamówienie od osoby,która trafiła do naszego sklepu z Pańskiego artykułu, dostanie Panbon w kwocie 20 zł na zakupy w naszym sklepie. Za każde następnezamówienie dostanie Pan 2 zł, więc uzbieranie pokaźnej sumy przytak dużej odwiedzalności portalu dobreprogramy.pl nie powinno byćproblemem. Co Pan na to? Czekam z niecierpliwością na odpowiedź - jeżelibędzie pozytywna, ustalimy szczegóły artykułu. Pozdrawiam! realizator zamówień internetowych LinuxMarket.eu Daniel G...

Autor listu oprócz wykazanania się brakiem elementarnej etykibiznesowej nie wydaje się zbyt rozgarnięty. Wysyłanie listów o tejtreści do wielu osób w sposób oczywisty zwiększa szansę wypłynięciana wierzch tak głupawego planu. Każde przedsięwzięcie trzebawypromować ale na pewno nie w ten sposób. Polecamy zakupy ukonkurencji...

Aktualizacja, 24.01.2012

Autor powyższego listu i bohater całego zamieszania skontaktował się z nami prosząc o usunięcie jego nazwiska z naszego materiału. Prośbę motywował problemami ze znalezieniem pracy w kontekście swojej (nie)sławy związanej z opisywaną tutaj „propozycją”. Biorąc pod uwagę, że minęło już blisko pięć lat, przychyliliśmy się do prośby pana Daniela, który zarzekał się, że popełniony błąd zrozumiał i że z wiekiem postępuje już bardziej rozważnie. Wierzymy, że cała ta sytuacja była i nadal jest dobrą lekcją dla nas wszystkich.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.