Kinect nie ma szans, przyszłość to kamerki 3D od Intela

Kinect nie ma szans, przyszłość to kamerki 3D od Intela27.04.2015 15:55

Kamerki w laptopach nie muszą służyć wyłącznie do wideorozmów. Dzięki technologii RealSense 3D od Intela kamerki zmienią nasze podejście do sterowania komputerem, tabletem, a także smartfonem. Oprócz obsługi gestów, dostaniemy również szybkie i tanie skanowanie obiektów w 3D, a na tym możliwości technologii Intela się nie kończą.

Kamerki stosowane w laptopach nie wyróżniają się niczym szczególnym, wykorzystywane są one przede wszystkim do prowadzenia wideorozmów. Można nawet stwierdzić, że się marnują. W końcu już kamerki w smartfonach pozwalają na obsługę za pomocą gestów. Kamerki, a także sposób sterowania laptopem lub komputerem stacjonarnym chce zmienić firma Intel. Patrząc na rozwój technologii RealSense wizja Intela prezentuje się naprawdę dobrze i ma spore szanse na zdobycie rynku.

W Nowym Jorku firma Intel wraz ze swoim partnerami zaprezentowała kamerki wyposażone w technologię RealSense 3D, której możliwości wykraczają poza obsługę prostych gestów umożliwiających przewijanie strony internetowej czy zdjęć. Z wykorzystaniem kamerki od Intela możemy skanować obiekty w 3D, a także obsługiwać komputer, gry i programy za pomocą gestów dłoni wykonywanych w powietrzu. Wykrywana i rozpoznawana jest nie tylko nasz dłoń, ale także każdy palec. Może to przydać się chociażby w bardziej zaawansowanych programach, a także w grach. Opracowana przez Intela technologia wykrywa również rysy twarzy, co pozwala nawet na określenie naszych emocji. Dodatkowo jest w stanie rozpoznać, które obiekty znajdują się na pierwszym planie, a co jest tłem.

Dzięki technologii Intela możemy szybko i tanio zeskanować większość obiektów, w tym również naszą twarz. Zeskanowany element możemy zapisać na urządzeniu, a potem go przeglądać. Warto wspomnieć, że proces skanowania jest naprawdę dokładny i trwa zaledwie kilka sekund. Oprócz funkcji przeglądania zeskanowanego obiektu, możemy go wydrukować za pomocą drukarki 3D. Możemy więc sami zrobić kopię jakieś figurki, a nawet wydrukować własną twarz. Z pewnością znajdzie to zastosowanie w rozrywce, ale także powinno sprawdzić się chociażby w medycynie, pozwalając na szybkie zeskanowanie w 3D danej części naszego ciała.

Intel RealSense Camera and Inteface Applications and Games Demo April 21, 2015, New York City

Uwagę przykuwała również prezentacja możliwości RealSense w połączeniu z aplikacją Personify służącą do wideokonferencji. Osoby biorące udział w konferencji widzimy bezpośrednio na pulpicie, wygląda to naprawdę ciekawie, a dodatkowo jest funkcjonalne. Podczas rozmowy możemy udostępniać otwarte okna, aplikacje lub cokolwiek innego działającego na naszym urządzeniu. RealSense daje również nowe sposoby przeglądania stron internetowych. Możemy przewijać za pomocą gestów, ale także poruszać się wykorzystując głos. Za pomocą głosu nie tylko przewiniemy stronę w dół, ale także odtworzymy filmik znajdujący się na stronie. Oczywiście przy dłuższym korzystaniu z komputera nadal lepszym rozwiązaniem jest tradycyjna klawiatura i myszka. Jednak w sytuacjach, gdy nie możemy z nich korzystać, rozwiązanie Intela będzie bardzo dobrą alternatywą.

Nie należy zapominać o wykorzystaniu kamery 3D od Intela w grach. Sterować możemy całym ciałem, a także dzięki sporym możliwością RealSense nawet poszczególnymi palcami. Daje to większe możliwości od Kinecta Microsoftu. Dzięki takiej dokładności producenci gier mogą wykorzystać technologią Intela również w bardziej rozbudowanych tytułach. Z drugiej strony większość graczy nadal wybierze myszkę i klawiaturę, a dodatkowo RealSense musiałoby stać się popularne, aby większość gier wykorzystywało to rozwiązanie.

Technologia Intela przypomina Kinecta od Microsoftu. Jednak ze względu na znacznie mniejsze wymiary ma sporą przewagę. Może być stosowana nie tylko w laptopach, ale także w tabletach. Dodatkowo Intel planuje wprowadzić własne rozwiązanie do smartfonów. Jego możliwości są znacznie większe od tego co mogliśmy zobaczyć chociażby w urządzeniach Samsunga. Obsługiwały one gesty, ale zastosowane w nich kamerki wykrywały całą dłoń lub twarz, nie oferowały aż tak dużej dokładności.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.