Klienci PKO BP skorzystają z usługi błyskawicznych przelewów na telefon #prasówka

Klienci PKO BP skorzystają z usługi błyskawicznych przelewów na telefon #prasówka18.04.2016 09:51

PKO Bank Polski dołączył do grona banków, które oferują swoim klientom nową usługę P2P. Dzięki niej 1,5 miliona klientów bankowości mobilnej Banku może za pośrednictwem systemu płatności BLIK przelewać środki na wskazany numer telefonu. PKO Bank Polski jest największym bankiem uniwersalnym w Polsce i piątym po Banku Millennium, ING Banku Śląskim, Banku Zachodnim WBK i mBanku, który wdraża tę usługę.

PKO Bank Polski jest jednym z założycieli systemu płatności mobilnych BLIK. System wywodzi się z aplikacji IKO stworzonej na potrzeby PKO Banku Polskiego. Dziś BLIK to uniwersalne rozwiązanie, które swoim zasięgiem obejmuje największe krajowe instytucje bankowe.

W ramach BLIKA użytkownicy otrzymują możliwość nie tylko dokonywania płatności swoim telefonem w sklepach tradycyjnych i internetowych, ale także m.in. wypłat z bankomatów i przelewów na wskazany numer telefonu P2P.

Korzystanie z P2P (ang. person-to-person) nie wymaga żadnych dodatkowych narzędzi autoryzacyjnych i jest bardzo proste. Każda osoba, która ma BLIKA w telefonie i chciałaby otrzymać na niego przelew musi najpierw powiązać numer swojego telefonu z rachunkiem w swojej aplikacji bankowej. Osoba przesyłająca pieniądze, która też posiada BLIKA na telefonie, musi jedynie znać numer telefonu odbiorcy. Pieniądze docierają na konto w ciągu kilku sekund.

Cieszymy się, że usługa błyskawicznych przelewów na telefon będzie dostępna dla klientów PKO Banku Polskiego, największego banku w Polsce, który jest z nami od początku i w znaczący sposób przyczynia się do popularyzacji BLIKA. Usługa P2P w ramach BLIKA to prosty i bezpieczny mechanizm, pozwalający na dokonywanie szybkich przelewów między powiązanymi numerami telefonów, co znacznie skraca i ułatwia proces dokonywania tego typu operacji - mówi Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności, spółki, która jest operatorem BLIKA. W niedługim czasie funkcjonalność ta zostanie wdrożona we wszystkich bankach-uczestnikach systemu - zaznacza.

Celem Polskiego Standardu Płatności jest upowszechnienie najwygodniejszej i najpopularniejszej wielokanałowej formy płatności. Z BLIKA może korzystać obecnie ponad 1,6 miliona użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym ubiegłego roku dokonano nim około 2,5 miliona transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 130 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych, w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel czy First Data. Za pomocą BLIKA można także wypłacić w bezpieczny sposób gotówkę z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet,Planet Cash oraz PayTel).

Więcej informacji na temat nowego systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie /www.blikmobile.pl oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.