Kolejne reklamy w Windowsie 10: tym razem od Microsoftu oberwał Firefox

Kolejne reklamy w Windowsie 10: tym razem od Microsoftu oberwał Firefox21.11.2016 12:23

Popularność przeglądarki Google Chrome i wysyp klonów opartych na tych samych silnikach poddaje w wątpliwość to, czy na mocno zróżnicowanym niegdyś rynku przeglądarek jest jeszcze w ogóle miejsce dla oprogramowania, które nie bazuje na Chromium. W takich okolicznościach pojawił się Edge – program dobry, jednak nie na tyle, by przekonać miliony użytkowników przeglądarki Google. Ale Microsoft walczy jak lew.

Oczywiście na swój sposób, który wielokrotnie wykorzystywany był od premiery Windowsa 10, przede wszystkim do promowania kolejnych funkcji i programów stworzonych przez sam Microsoft. Chodzi oczywiście o reklamy: wygląda na to, że korporacji bardzo spodobał się pomysł promowania Edge’a przez sugestie wyświetlane na tacce systemowej. Tak bardzo, że postanowiła go rozwinąć

Na łamach serwisu Reddit opublikowano zrzut z nową reklamą. Dotychczas Microsoft zachęcał do korzystania z Edge’a poprzez wskazówki o darmowych filmach lub grach, ale także poprzez zestawienie energooszczędności Edge’a i Chrome’a, z których zwycięsko wyszedł oczywiście następca Internet Explorera.

Teraz dostało się także Firefoksowi, który ma radzić sobie gorzej z malwarem dystrybuowanym z wykorzystaniem socjotechniki. Brzmi znajomo? Dane pochodzą oczywiście z opisywanego przez nas wcześniej badania NSS Labs, w którym Edge rzeczywiście poradził sobie lepiej nie tylko od Firefoksa, ale także od Chrome’a.

Można zatem zakładać, że Microsoft będzie skrupulatnie wykorzystywał każdą przewagę w celu maksymalizacji liczby użytkowników Edge’a, choć ten zresztą broni się sam. W ostatniej kompilacji dla Insiderów przeglądarka została na przykład wzbogacona o czytnik EPUB. Nadal jednak jej udziały w rynku nie przekraczają 5%, a to oznacza, że reklamy dotyczące przewagi Edge’a nad konkurencją mogą z nami zostać na dłużej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.