Kolejny zły rok dla PC, ale analitycy widzą światełko w tunelu – chcą byśmy kupili sobie ultrabooki

Kolejny zły rok dla PC, ale analitycy widzą światełko w tunelu – chcą byśmy kupili sobie ultrabooki07.10.2016 17:19

Potwierdzają się nasze przewidywania co do losów branży PC.Wyjątkowo niskie ceny sprzętu komputerowego, jakich doświadczaliśmyw ostatnich kilkunastu latach, mogą odejść w niepamięć. PromocjaWindowsa 10 nic nie dała, sprzedaż dalej maleje, sytuacjępogorszył jeszcze bardziej Brexit. Analitycy jak co roku zapewniają,że po nocy musi nastąpić dzień, ale tak długiej nocy w branżyIT jeszcze nie było.

Gartner opublikował swoje przewidywania dotyczące rynkukomputerów osobistych na najbliższe lata. Ranjit Atwal, dyrektorbadawczy firmy, spodziewa się, że do końca 2016 roku sprzeda się265 milionów komputerów, o 23 mln mniej niż w roku 2015.Najboleśniej trend ten da się odczuć w sprzedaży „tradycyjnychpecetów”, do których zaliczono zarówno desktopy jak i notebooki,sytuację ratować ma jedynie rynek ultramobilnych laptopów premium.

Dopiero w 2017 roku miałoby coś się zmienić: w 2017 Gartnerwidzi odbicie od dna. Lepsze wyniki mają przyjść za sprawąwznowienia cyklu wymiany sprzętu. Czy jest to realistyczne ujęciesprawy? Mamy wątpliwości – gdyż jedynym rosnącym segmentempozostają ultramobilne laptopy, które choćby ze względu na cenęnie będą mogły zastąpić tych zwykłych pecetów, czy to wfirmach, czy w naszych domach.

Z drugiej zaś strony coraz mniej będzie powodów, by te stare,ale wciąż działające przecież komputery zastępować nowymi tejsamej klasy. Gartner zapowiada bowiem odczuwalny wzrost cenkomputerów na wielu rynkach, twierdząc, że to efekt Brexitu ideprecjacji funta. By utrzymać ten wzrost cen na znośnym poziomie,możemy spodziewać się „okrajania” komputerów ze wszystkiego,co zbędne.

Ostatni rok nie zmienił jednak nastawienia Gartnera do Windowsa10. Wciąż system ten przedstawiany jest jako zbawiciel branży.Firma analityczna podkreśla, że praktycznie skończyły się zapasykomputerów z Windowsem 8, a duże firmy decydują się na przejściena „dziesiątkę”. To miałoby nakłonić klientów, by jednakcoś kupowali, choćby ze względu na dostępność rozwiązańwirtualnej rzeczywistości na nowym sprzęcie.

Jeśli chodzi o rynek smartfonów, to nie jest tak dobrze jakbyło, ale na pewno jest wciąż lepiej niż na rynku PC. W tym rokuliczba trafiających na rynek smartfonów zmalała z 1,91 mld do 1,89mld, w 2017 roku ma się odbić w górę. W tym najbliższym czasiewzmocnieniu ulegnie pozycja Androida, głównie za sprawą chińskichproducentów, oferujących telefony premium w świetnych cenach,skurczy się za to segment najdroższych smartfonów, w tym iPhone’a.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.