Kolorowe iPhone'y sprzedają się fatalnie, nowy 5c 8 GB kosztuje powyżej 2 tysięcy

Kolorowe iPhone'y sprzedają się fatalnie, nowy 5c 8 GB kosztuje powyżej 2 tysięcy18.03.2014 15:20

Premiera tańszego iPhone'a 5c wywołała spore poruszenie. Ten model złamał kilka podstawowych zasad, jakimi kierowała się wcześniej firma — nagle pojawiły się dwa modele, więcej kolorów, a na domiar złego, jeden z modeli jest tani… o ile można tak powiedzieć o smartfonie kosztującym 2499 złotych w sklepie producenta. Urządzenie o porównywalnej do flagowca z poprzedniego roku specyfikacji, odznaczające się kolorowymi obudowami, nie cieszy się popularnością. Niektórzy twierdzą nawet, że model 5c to katastrofa.

Chińska firma Umeng, trudniąca się analizą rynku aplikacji dla iOS, zebrała dane od 75 tysięcy deweloperów, którzy umieścili w App Store w sumie 210 tysięcy aplikacji. Według tych danych, aktywacje na modelu 5s, czyli obecnym flagowcu, stanowią 12% wszystkich. Od premiery urządzenia minęło niecałe 6 miesięcy (w większości krajów jest dostępny od 25 października) i wyraźnie widać, że zdobywa ono popularność szybciej niż iPhone 5 w analogicznym okresie po wprowadzeniu na rynek — i to jest dla Apple'a świetna wiadomość.

Tańszy 5c w tym samym czasie ledwo wdrapał się na poziom 2% aktywacji, a w tajwańskich magazynach zalegają jakieś 3 miliony pudełek z tym smartfonem. Fani urządzeń mobilnych z jabłkiem na obudowie najwyraźniej wcale nie chcą żyć kolorowiej, a z premiery iPhone'a 5c najbardziej ucieszyła się Nokia.

Tim Cook podczas konferencji prasowej poświęconej wynikom finansowym Apple'a za pierwszy kwartał fiskalny 2014 roku przyznał, że analitycy firmy zupełnie nie trafili z określeniem popytu na iPhone'a 5c. Krąży nawet plotka, że seria jest ogromną klapą i zostanie skasowana pod koniec tego roku. W końcu Cook powiedział także, że jeśli firma zdecyduje, że w jej interesie jest zmiana, to ją wprowadzi.

Na razie jednak 5c z rynku nie znikną. Przeciwnie, do rodziny dołączył dziś jeszcze trochę tańszy i uboższy model, czyli iPhone 5c w wersji 8 GB. U niemieckiego operatora O2 jest tańszy od wersji 16 GB o całe 60 euro (kosztuje 509 euro w abonamencie), ale nadal nie można powiedzieć, że jego cena jest przystępna. W brytyjskim sklepie Apple'a kosztuje 429 funtów, model 16-gigabajtowy jest 40 funtów droższy i jak byśmy nie przeliczali walut, nie ma szans, żeby po wejściu do Polski jego cena zeszła poniżej magicznej granicy 2 tysięcy złotych. Wielkiej kariery u nas raczej nie zrobi. Na naszym rynku wciąż łakomym kąskiem jest mniej krzykliwy iPhone 5 16 GB o niemal identycznej specyfikacji i dostępny w sklepach w cenie poniżej 2300 zł.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.