Komórki wymierają, wykończą je smartfony za 50 dolarów

Komórki wymierają, wykończą je smartfony za 50 dolarów27.02.2014 14:06

Na targach w Barcelonie gwiazdami nie były Xperia Z2 czy Samsung Galaxy S5, którymi obserwatorzy wydają się być zmęczeni. W centrum zainteresowania były smartony z tej najniższej półki cenowej. Rekord należy do zespołu Mozilla i Spreadtrum — urządzenia z Firefox OS, bazujące na układach chińskiego producenta (SC6821 Cortex A5, obsługuje WCDMA i EDGE, a także aparat, Wi-Fi, Bluetooth, radio FM i maksymalnie 3,5-calowy ekran), będą kosztować około 25 dolarów. Potencjał na tym rynku widzą liczni producenci mało znani na naszym kontynencie, jak Gionee czy CorePad, zdobywający coraz większą sympatię, jak ZTE i Huawei, a także wielcy, czego najlepszym przykładem jest Nokia i jej seria X.

Tanie smartfony, odarte z wielkich ekranów Full HD, czujników ciśnienia, aparatów zdolnych nagrywać filmy 4K oraz skanerów linii papilarnych, mają ogromny potencjał. To one, przystępnie wycenione, spełniające podstawowe funkcje i dające większe możliwości, mają realną szansę zastąpić „cechofony”. Mogą one dotrzeć do miliardów nowych klientów w krajach rozwijających się, gdzie wciąż króluje Nokia 3310. Dla wielu osób będą pierwszym urządzeniem, pozwalającym korzystać z Internetu.

Tańszy koniec rynku smartfonów stał się polem ogromnych możliwości, na którym Nokia chce zaistnieć i dlatego musiała udać się po konkurencyjny system operacyjny — tłumaczył Stephen Elop, pokazując kontrowersyjne Nokie z Androidem. Kan Yulun z ZTE, opowiadając o planach koncernu, zapowiedział: znajdziemy rozwiązania techniczne, które pozwolą osiągnąć pułap cenowy 50 dolarów do końca tego roku. Proszą o to telekomy między innymi w Afryce.

W ubiegłym roku sprzedaż smartfonów na całym globie po praz pierwszy w historii była większa, niż zwykłych komórek. Francisco Jeronimo, analityk z IDC, zaznaczył przy tym, że coraz popularniejsze są smartfony kosztujące poniżej 100 dolarów (300 złotych). W ubiegłym roku ich sprzedaż urosła ponad 3 razy — z 45,4 milionów sztuk w 2012 roku do 159 milionów. Smartfony kosztujące połowę tej kwoty, zyskują popularność jeszcze szybciej — w 2012 sprzedało się ich 900 tysięcy sztuk, w 2013… 19,5 miliona.

Jorgen Bang-Jensen, szef P4, operatora sieci Play, wydaje się cieszyć z takiego obrotu sprawy. To oznacza, że każdego będzie stać na nowy smartfon i wreszcie będziemy mogli ogłosić śmierć tradycyjnych telefonów — mówił w Barcelonie. Szybka adopcja smartfonów jest mu na rękę — w końcu oznacza to więcej klientów mobilnego Internetu, w tym także LTE, o którego rozwój walczy. Tablety i smartfony, które mogą z LTE korzystać, stanowią już połowę sprzedawanych przez operatora.

Alcatel, należący do TCL, pokazał na MWC smartfony One Touch Pop S3, S6 i S9, mogące łączyć się z siecią w standardzie LTE, których cena nie przekracza magicznej granicy 100 dolarów. Urządzenia wejdą na rynek między innymi w Brazylii i Chinach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.