Komputery Lenovo ThinkStation i laptopy ThinkPad w 100 proc. gotowe na Linuksa

Komputery Lenovo ThinkStation i laptopy ThinkPad w 100 proc. gotowe na Linuksa09.06.2020 22:02

Rocznie sprzedaje się około 250 mln komputerów, z czego raptem 2,87 proc., tj. 7,2 mln, pracuje na Linuksie – pisze dział prasowy Lenovo, powołując się na statystyki NetMarketShare. Firma jednak, jak twierdzi, zauważa niszę i pragnie ją wspierać. Dlatego też ogłosiła, że wszystkie jej komputery z serii ThinkStation oraz ThinkPad będą z Linuksem w pełni zgodne.

"Lenovo rozpoczyna certyfikację pełnego portfolio stacji roboczych dla najlepszych dystrybucji Linuksa, Ubuntu oraz Red Hat" – czytamy w komunikacie sygnowanym przez Roba Hermana, szefa Workstation & Client AI Group w Lenovo. "Każdego modelu, każdej konfiguracji" – zapewnia przedstawiciel.

Niniejszym spółka obiecuje, że zaoferuje zarówno Ubuntu, jak i Red Hatowi kompletne wsparcie. Dokładnie takie jak w przypadku Windowsa 10. Klienci mogą spodziewać się kompletu poprawek bezpieczeństwa, regularnych aktualizacji i zoptymalizowanego oprogramowania. Ponadto, Lenovo ma wprowadzić najważniejsze sterowniki bezpośrednio do jądra Linux, a także aktywnie brać udział w tworzeniu kolejnych kerneli.

Herman zauważa, że wybrane komputery Lenovo, takie jak ThinkPad P53 czy P1 Gen 2, były sprzedawane z Linuksem już w przeszłości—w tym przypadku z Fedorą. Podkreśla jednak, iż teraz mowa o wsparciu absolutnie kompleksowym; nieograniczonym do ułamka produktów. Co więcej, takie wsparcie zaoferuje też infolinia Lenovo oraz dział wsparcia online, z forum na czele.

Idąc szerokim frontem

Trzeba przyznać, w skali makro jest to swoisty precedens. Linuksa wspiera wielu dostawców komputerów i notebooków, ale są to głównie firmy relatywnie małe; o lokalnym zasięgu. Niech za przykład posłuży Tuxedo lub System76. Nie ukrywajmy, marki te rozpoznają co najwyżej entuzjaści, i to nie wszyscy. Linuksa wspiera też Dell, ale dosłownie na kilku modelach urządzeń.

Tymczasem Lenovo idzie szerokim frontem, a przy swej popularności odpowiednią kampanią reklamową mogłoby nawet widocznie wpłynąć na udział Linuksa w rynku. Choć raczej nie chodzi tu o walkę z Windowsem, a po prostu dostarczenie alternatywy dla tych już świadomych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.