Konica Minolta otwiera w Polsce nowoczesne Centrum Pokazowe

Konica Minolta otwiera w Polsce nowoczesne Centrum Pokazowe04.10.2017 14:00
Jan Mentel

Firma Konica Minolta otwiera w Warszawie nowoczesne Centrum Pokazowe (Digital Imaging Square), w którym odwiedzający będą mogli zapoznać się z urządzeniami drukującymi, cyfrowymi maszynami do uszlachetnień oraz systemami usprawniającymi zarządzanie dokumentami w biurze. Wśród nowości znalazła się maszyna umożliwiająca lakierowanie sensoryczne z efektem 3D i tworzenie wypukłych okładek książek, kartek okolicznościowych, wizytówek czy etykiet produktów. Poligrafia to jednak nie jedyny obszar, w który obecnie inwestuje japoński koncern. Konica Minolta otwiera w Europie kolejne centra rozwoju (Business Innovation Center), w których trwają intensywne prace m.in. nad wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR) w rozwiązaniach biznesowych.

Digital Imaging Square – nowe Centrum Pokazowe

Nowo otwarte Centrum Pokazowe Konica Minolta o powierzchni 285 m2 umożliwia zapoznanie się z urządzeniami drukującymi, jak również z trendami na rynku poligraficznym oraz technologiami opracowanymi z myślą o rozwoju biznesu. Na miejscu goście mogą również wziąć udział w prezentacjach na żywo i przetestować działanie systemów usprawniających obieg dokumentów w firmie czy optymalizujących koszty.

Jedną z innowacji jest MGI Jet Varnish 3DS do cyfrowego uszlachetniania lakierem 3D. Maszyna pozwala na ozdobienie druku foliami metalicznymi, np. złotymi dodatkami na wizytówce lub zaproszeniu czy uwydatnienie wydruku lakierem UV o różnym stopniu wypukłości. Zastosowanie lakierowania wybiórczego 3D jako ostatniej warstwy sprawia, że wydruki wyróżniają się oryginalną fakturą. Lakier sprawdza się w szerokim wachlarzu zastosowań: w katalogach, na pudełkach, okładkach książek, kartkach okolicznościowych czy etykietach. Szybkość powlekania wynosi nawet do 2298 stron na godzinę.

W zakresie druku przemysłowego Konica Minolta dysponuje maszyną do druku etykiet, którą również można obejrzeć w Centrum Pokazowym. Bizhub Press C71cf to urządzenie dla firm, które chcą rozwijać oferowane usługi i przejść z druku tradycyjnego na cyfrowy. Zmniejszenie nakładów, wymagane coraz krótsze terminy realizacji, personalizacja czy wykonywanie druku na żądanie sprawiają, że wzrasta popyt na tego typu urządzenia.

– Rośnie rynek etykiet samoprzylepnych – ostatnie badania przeprowadzone na świecie prognozują wzrost wartości tego segmentu w ciągu najbliższych 4 lat do poziomu około 37 miliardów dolarów. Jednocześnie obserwowaliśmy coraz większy udział druku cyfrowego w tym segmencie poligrafii. Obecnie pojedyncza maszyna może zrealizować pełen zakres prac związanych z tworzeniem broszury czy książki, a kompleksowa realizacja zadań druku wewnątrz organizacji pozwala na lepsze zaplanowanie nakładów budżetowych ponoszonych na drukowanie – mówi Mateusz Woźniak, Dyrektor Sprzedaży Systemów Produkcyjnych, Konica Minolta Business Solutions Polska.

Cyfryzacja rynku poligraficznego

W ostatnich latach rozwój nowoczesnych technologii przyczynił się do rozkwitu poligrafii. Na przestrzeni ostatnich sześciu lat (2010–2016) wartość sprzedaży na rynku poligraficznym wzrosła o około 30%. Dzięki coraz większym możliwościom rośnie popularność druku cyfrowego.

– Mamy do czynienia z szeroko pojętą digitalizacją. Naturalnym krokiem dla nas stało się wejście na rynek druku przemysłowego – jako liderzy w segmencie urządzeń produkcyjnych (45% rynku w Polsce w 2016 roku) widzimy, że w tym obszarze jest jeszcze sporo miejsca na innowacje. Dlatego też postanowiliśmy otworzyć w Polsce Centrum Pokazowe, w którym odwiedzający będą mogli zapoznać się z najnowszymi technologiami na rynku druku i wziąć udział w indywidualnych pokazach – mówi Mateusz Woźniak.

Nie tylko druk

Firma Konica została założona w 1873 r. w Tokio przez farmaceutę, a początki Minolta sięgają 1928 roku – pierwszy aparat fotograficzny tej marki został wprowadzony zaledwie rok później. Konica Minolta powstała w 2003 roku w wyniku połączenia dwóch firm. Chociaż z początku marka kojarzona była z fotografią, to obecnie świadczy szeroki wachlarz rozwiązań i usług IT, optymalizujących procesy biznesowe w średnich i dużych firmach. Globalny koncern obsługuje 2 mln klientów na całym świecie, działając w 173 krajach świata i zatrudniając ponad 44 tys. osób, a Europa jest największym rynkiem zbytu firmy.

Obecnie Konica Minolta inwestuje w badania, otwierając w różnych miejscach świata kolejne centra rozwoju (Business Innovation Center). Do tej pory powstało pięć ośrodków zlokalizowanych w Londynie, Singapurze, Szanghaju, Tokio i Kalifornii. Jednym z głównych obszarów działania w placówkach BIC jest wdrażanie technologii rozszerzonej rzeczywistości dla biznesu – firma opracowała w tym celu własne okulary Augmented Reality o nazwie Wearable Communicator. Urządzenie może być stosowane np. w skanowaniu i nawigacji wewnątrz budynków, uzupełnianiu drukowanych treści, tłumaczeniu tekstu na papierze, rozpoznawaniu i archiwizowaniu dokumentów czy wspomaganiu pracy kierowców, inżynierów lub lekarzy.

Oprócz technologii AR centra rozwoju BIC skupiają się na systemach inteligentnych czujników (współpraca z Mobotix), automatyzacji i semantycznej analizie danych oraz tworzeniu nowej platformy cyfrowej dla biur. Rozwijane są także systemy druku 3D oraz nowe urządzenia medyczne. Nowa generacja produktów, które zostaną opracowane przez BIC, znajdzie się w globalnej ofercie Konica Minolta.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.