Koniec 13 lat hossy: iPhone przestaje się sprzedawać

Koniec 13 lat hossy: iPhone przestaje się sprzedawać27.04.2016 00:14

Po marcowej konferencji Apple, podczas której najważniejszym wydarzeniem była premiera iPhone'a SE oraz mniejszego wariantu iPada Pro, wielu nie kryło rozczarowania. Otwarcie mówiono nawet, że przy okazji 40-lecia założenia korporacji, Apple dopada kryzys wieku średniego, a zaprezentowane nowości są zwyczajnie… nudne. Papierkiem lakmusowym mogą być w tej kwestii oczywiście finanse firmy.

Dziś opublikowane zostały kwartalne wyniki finansowe, które zdają się się potwierdzać nastanie gorszych czasów dla producenta urządzeń z jabłkiem. W drugim kwartale roku bieżącego roku finansowego przychód Apple wyniósł 50,5 miliarda dolarów. Oznacza to, że w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku, Apple odnotowało 13-procentowy spadek. Nie jest to jedyna, jak widać pechowa, trzynastka. Jest to bowiem pierwsza sytuacja od 13 lat, kiedy przychód Apple w ogóle zmalał.

A to nie koniec problemów, czy raczej zwiastunów problemów, Apple. Zmalała bowiem także liczba sprzedanych iPhone’ów. W drugim kwartale finansowym sprzedaż smartfonów spadła o 16%, do 51,1 mln urządzeń. Ogólem Apple sprzedało o, a jakże, 13% mniej urządzeń, niż w zeszłym roku. To jednak nie przeszkadza pozytywnie oceniać działalności korporacji jej szefowi, Timowi Cookowi:

Nasz zespół poradził sobie celująco w obliczu silnych makroekonomicznych zawirowań. Z radością kontynuujemy silny wzrost przychodów z usług, który zawdzięczamy sile ekosystemu Apple i rosnącej bazie ponad miliarda aktywnych urządzeń.

Spadek przychodów może być poniekąd konsekwencją rekordowo wysokich wyników w pierwszym kwartale finansowym. Wówczas jednak także odnotowano rekordowo niski wzrost sprzedaży iPhone’ów, który wyniósł 0,4%. Guardian przytacza opinię Anette Zimmerman, analityk Gartnera, która twierdzi, że wynik Apple w tym kwartale nie jest zaskakujący. Stwierdza ona także, że sprzedaż smartfonów utrzyma się na bieżącym poziomie do końca roku.

Takie dane są oczywiście wodą na młyn dla krytyków Apple, które według wielu starzeje się na pozycji innowatora, jeśli nie technicznego, to marketingowego. Niemniej nieco gorsze wyniki producentów Maków wcale nie muszą oznaczać jego problemów, a sytuację, jaka zapanuje w tym roku na rynku w ogóle. Przekonamy się o tym po opublikowaniu analogicznych wyników przez konkurencję.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.