Koniec ze spamem?

Koniec ze spamem?07.04.2006 16:49

MinisterstwoTransportu i Budownictwa przygotowało projekt regulacji związanej ze zwalczaniem zjawiskaspamu, ustawa miałaby wejść w życie jeszcze w tym roku. Założeniaprojektu ustawy są bardzo restrykcyjne. Przesyłanie spamu nie byłoby uznawane za wykroczenie lecz za czyn zagrożony karąadministracyjną do 50 tys. zł. Spamerzy ścigani by byli nie jakdotychczas na wniosek pokrzywdzonego lecz z urzędu. Wyżej wymienione założenia wśród większości Internautów zapewnespotkają się z pozytywnym odbiorem, jednak projekt idzie dalej, ajego szczegółowe postanowienia mogą już budzić kontrowersje. Bardzoszeroki zakres rozumienia pojęcia "spam" miałby objąć oprócz pocztyelektronicznej, informacje w telefonach komórkowych, czaty i foradyskusyjne, a także reklamy pop-up. Tak szerokie pojęcie spamu,przy ściganiu "z urzędu" może wpłynąć choćby na możliwościnawiązywania kontaktów w sieci. Natomiast ograniczenia wmożliwiościach publikowania reklam mogą wpłynąć negatywnie napozycje polskich serwisów, które jak by na to nie patrzeć z reklamysię utrzymują. Najwięcej jednak kontrowersji budzi specjalna komórka, któramiałaby być powołana specjalnie na potrzeby ścigania spamowiczów obardzo dużych uprawnieniach. Inspekcja Telekomunikacyjna miała byprawo analizować naruszenia prawa w sieci, prowadzić postępowania,nakładać kary, a także dokonywać rewizji mieszkań bez nakazuprokuratury. Jak pisze Gazeta Prawna inspekcjamiałby również prawo wglądu do dokumentacji i sprzętu komputerowegooraz zabezpieczania przedmiotów. Zgromadzone przez nią materiałymiałyby moc dowodową we wszelkich postępowaniach. Więcej informacji na temat projektu "ustawy antyspamowej" znaleźćmożna w artykule zamieszczonym w Gazecie Prawnej Koniec ze spamami.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.