Kto dogoni Cupertino? Apple wciąż jest najcenniejszą marką świata

Kto dogoni Cupertino? Apple wciąż jest najcenniejszą marką świata05.10.2015 13:18

W świecie, w którym IT stanowi coraz ważniejszą częśćgospodarki, najcenniejszą spośród marek wciąż jest marka Apple. SłynneJabłko zostało uznane przez analityków firmy Interbrand za niemaltrzykrotnie cenniejsze od marki Microsoftu i czterokrotnie cenniejszeod marki Samsunga. Co więcej, Apple, które dopiero co przedstawiłonowe wersje swoich smartfonów, charakteryzuje się też najwyższądynamiką wzrosu – wartość jego marki wzrosła w ciągu roku o43%, do 170 mld dolarów.

Drugie miejsce przypadło Google, którego markę wyceniono na 120mld dolarów, o 12% więcej niż rok temu, a trzecie Coca-Coli, któraboryka się z coraz większą niechęcią konsumentów do napojówgazowanych – i której wartość rok do roku spadła o 4%. W tejsytuacji, jeśli Microsoft się bardzo postara, to może za rokpokonać producenta słynnej „sody”, będąc dziś na czwartymmiejscu, z wyceną ponad 67 mld i rocznym wzrostem o 11%.

W rankingu za rok 2015 nie ma już Nokii…
W rankingu za rok 2015 nie ma już Nokii…

Po rankingu widać dominację firm z szeroko rozumianej branży„technologicznej”, do której przecież wypadałoby zaliczyć teżIBM i Amazon. W pierwszej dziesiątce mamy ich sześć, w pierwszejsetce ponad 20 – i to one mają najczęściej największe tempowzrostu wartości. Przykładowo wartość Facebooka, obecnie namiejscu 23. z wynikiem 22 mld dolarów, wzrosła w ciągu roku o 54%,zaś wartość Amazonu (miejsce 10., niemal 38 mld dolarów), wzrosłao 29%. Na liście pojawiło się też kilku nowych graczy – przedewszystkim Lenovo (wycenione na 4,1 mld dolarów) na pozycji 100. orazPayPal (4,2 mld dolarów) na pozycji 97.

Skąd jednak te kwoty? Interbrand ocenia wartość marek nie tylkoze względu na przychody ze sprzedaży, ale także inne, można bypowiedzieć społeczne i kulturowe czynniki, takie jak lojalnośćklientów czy wpływ, jaki firma ma na nich. W tej sytuacji trudnodziwić się przepaści między Apple a resztą świata – tam gdzieinni oferują zwykłe produkty, tam Apple oferuje cały styl życia.

Z pełną listą możecie zapoznać się na stronachInterbrandu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.