Legendy muzyki zaklęte w sztuczną inteligencję. To może być nowy Clubhouse

Legendy muzyki zaklęte w sztuczną inteligencję. To może być nowy Clubhouse25.03.2021 12:14
fot. Laurance Ratner/WireImage/Getty Images
Artykuł sponsorowany

Świat rocka pełen jest nierozwiązanych zagadek.

Czy Ozzy Osbourne naprawdę odgryzł nietoperzowi głowę na scenie? Czy Pink Floyd naprawdę zrobili "Dark Side of the Moon" tak, aby perfekcyjnie zgrywało się z "Czarnoksiężnikiem z Krainy Oz"? Co mówił i kim był ten gość w teledysku Radiohead do "Just"? O który most chodziło w "Under the Bridge" wokaliście Red Hot Chili Peppers?

Jeśli jesteś fanem rocka, jest spora szansa, że napotkałeś się na podobne zagwozdki, albo nawet sam chciałeś się tego dowiedzieć. Dobra wiadomość. Być może będziesz mieć na to szansę - i to z pomocą technologii.

"In the Room With" to nowy sposób interakcji z legendami muzyki. Brytyjski startup Forever Holdings stworzył technologię, która pozwala przeprowadzać rozmowy ze sławnymi artystami. Tak jakby na żywo.

Cała atrakcyjność projektu opiera się na tym, że wiele osób jednocześnie może prowadzić "rozmowę" z gwiazdą, a każde z takich spotkań będzie inne, spersonalizowane, a odbiorcy mają poczuć namiastkę prawdziwej interakcji z legendą muzyki.

Jakub Krawczyński

Pomimo tego, że internet jest nieocenionym źródłem informacji, muzyka rockowa skrywa nadal wiele niesamowitych tajemnic, które nie zostały wyjaśnione. Ludzie głowią się po dziś dzień, co znaczą niektóre piosenki Boba Dylana sprzed 50 lat, albo jak - do diaska - Led Zeppelin nagrał tę spektakularnie brzmiącą perkusję z "When the Levee Breaks".

I tutaj wkracza nasz interaktywny projekt. Na pierwszy Brytyjska firma używa setek pytań przesłanych od fanów do danego artysty. Następnie nagrywa jego odpowiedzi na pytania, a następnie inżynierowie oprogramowania trenują rozpoznawanie głosu, tak aby algorytmy uczenia maszynowego dopasowywały odpowiedzi do zadanych naturalnym językiem pytań.

Rozmowa następnie wygląda praktycznie jak zadawanie pytań Siri, tylko tą Siri jest legenda muzyki i można ją przy okazji zobaczyć, a całość ma przypominać prawdziwe spotkanie i wywiad.

"Ta technologia to dosłownie krok od prawdziwego spotkania we własnej osobie" - opisuje przedsięwzięcie National Portrait Gallery, instytucja, która współpracowała z Forever Holdings.

Na pierwszy ogień poszedł Nile Rodgers, legendarny założyciel funkowej grupy Chic i niemniej znany producent muzyczny, który odpowiadał za brzmienie tak różnych artystów, jak David Bowie, Madonna, INXS, George Michael czy nawet Lady Gaga i Daft Punk.

Rodgersowi zadano 350 pytań, które przełożyły się na łącznie 5 godzin nagrań. Aby się z nim spotkać, trzeba wejść na stronę hereintheroom.com, a ta przyjemność kosztuje około 107 zł (20 funtów). Brzmi to trochę jak swego rodzaju Clubhouse dla melomanów.

Aby wirtualnie spotkać się z artystą wystarczy jedynie przeglądarka. Co jednak ciekawe, twórcy technologii Here in the Room mają wkrótce opracować możliwość spotkań w trójwymiarze w wirtualnej rzeczywistości.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.