Licencja na markę Nokii i porzucenie Surface: Microsoft szuka nowej strategii na rynku mobilnym?

Licencja na markę Nokii i porzucenie Surface: Microsoft szuka nowej strategii na rynku mobilnym?30.06.2014 15:02

Znany z ciekawych wycieków dotyczących producentów telefonów(m.in. ujawnienia Lumii 520, HTC One czy Windows Phone 8) amerykańskibloger Evan Blass ujawnił na swoim twitterowym koncie @evleakszaskakującą informację dotyczącą Microsoftu i jego planówdotyczących rynku mobilnego. Jego zdaniem Redmond przygotowuje siędo wykupienia licencji na markę Nokia, jak również pożegnania sięz marką Surface, pod którą sprzedawane są interesujące hybrydoweurządzenia PC/tablet.

This is pretty exciting: Microsoft is reportedly in the final stages of licensing the ... - http://t.co/YwgOX9akBZ

— @evleaks (@evleaks) June 28, 2014Wykupienie licencji na markę Nokia ma pozwolić Microsoftowi nasprzedawanie swoich przyszłych urządzeń jako „Nokia byMicrosoft”. Przypomnijmy, że na mocy porozumienia o sprzedażyjednostek biznesowych Nokia Smart Devices i Nokia Mobile Phones,Microsoft przejął marki Lumia i Asha, z prawem do używania markiNokia dla znajdujących się obecnie w ofercie telefonów. Docelowojednak, jak twierdził jeszcze w kwietniu Stephen Elop, marka Nokiamiałaby zostać zastąpiona czymś innym, tak by przyszłeurządzenia były już wolne od skojarzeń z fińską firmą.Pojawiły się nawet spekulacje o wykorzystaniu do tego markiSurface.

Najwyraźniej jednak ktoś zauważył, że wartośćmicrosoftowych marek w dziedzinie telefonów komórkowych nie jest zaduża. Wiele osób kupuje przecież Lumie tylko dlatego, że od latkorzystały z telefonów Nokii. Rezygnacja z tej marki mogłabyprzynieść fatalne skutki na wszystkich tych rynkach, gdzie Finowiedominowali. Koszt licencjonowania marki Nokii musiał okazać sięmniejszy, niż prognozowane straty.

Znacznie bardziej zaskakujące jest twierdzenie Blassa oporzuceniu marki Surface, która miałaby być zastąpiona markąLumia. Od tej pory pod nazwą Lumia miałyby być sprzedawane takżetablety i urządzenia hybrydowe (laplety). W portfolio produktówprzejętych wraz z Nokia Smart Devices Microsoft uzyskał jedentablet, Lumię 2520, ale do tej pory nie miał pomysłu naznalezienie dla niego miejsca obok swoich urządzeń Surface.Wydawało się, że to właśnie Surface jest oczkiem w głowiefirmy, szczególnie po tym, gdy wydany w maju Surface Pro 3 zostałentuzjastycznie przyjęty przez media i pierwszych użytkowników.

Entuzjazm to jedno, ale realia sprzedaży to drugie. Nie ma do tejpory żadnych danych o finansowej stronie przedsięwzięcia znanegojako Surface Pro 3. Jeśli chodzi o całą linię Surface, to do tejpory było fatalnie – łącznie firma stracić miała już na całymtym biznesie 1,2 mld dolarów. Z kolei w raporcie przedstawionymFederalnej Komisji Papierów Wartościowych przeczytać można było,że w pierwszym kwartale tego roku straty na Surface sięgnęły 45 mlndolarów.

W tej sytuacji koncepcja restartu linii tabletów pod marką Lumianie wydaje się tak niemożliwa. Być może pierwszym tabletemMicrosoftu, który nie będzie nazywał się Surface, będzieurządzenie o ośmiocalowym ekranie, które miało zostaćzademonstrowane w maju jako Surface Mini, ale którego premierazostała wstrzymana przez zarząd firmy z nieujawnionych powodów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.