Łodzianie chcieli Internetu w komunikacji miejskiej i dostaną — wybiórczo i na 3 lata

Łodzianie chcieli Internetu w komunikacji miejskiej i dostaną — wybiórczo i na 3 lata30.04.2015 11:28
for. MPK-Łódź

Stopniowo kolejne polskie miasta chwalą się umożliwieniem osobom korzystającym z komunikacji miejskiej bezpłatnego dostępu do Internetu. Łódź będzie następną dużą metropolią, która wprowadzi taką opcję do pojazdów MPK. Już od października w 25 tramwajach oraz 184 autobusach pasażerowie podłączą się do darmowego Wi-Fi. To niestety zaledwie jedna trzecia taboru, ale zawsze to przecież więcej niż zwyczajne nic.

for. MPK-Łódź
for. MPK-Łódź

Jesienią zacznie być realizowany program Free Wifi in Łódź, który zyskał odpowiednie poparcie mieszkańców, aby mógł zostać wprowadzony w życie w ramach kolejnej już edycji budżetu obywatelskiego. Przypomnijmy szybko, że Łódź co roku poddaje pod głosowanie różnorakie inicjatywy, z konkretnym jasnym planem i wyceną, chcąc zachęcić społeczeństwo do współdecydowania o wydatkowaniu środków publicznych. Budżet kilkudziesięciu milionów złotych (poprzednio 40) rozdzielany jest potem na te pomysły, które dostały najwięcej głosów. Za darmowym Internetem w tramwajach i autobusach opowiedziało się 8861 osób, co zapewniło projektowi 1,12 miliona złotych.

Cały proces instalowania Wifi w komunikacji miejskiej będzie nadzorował wydział informatyki magistratu wraz z Zarządem Dróg i Transportu plus oczywiście MPK. Pieniędzy starczyć miało na zmodyfikowanie co trzeciego pojazdu oraz umożliwienie bezpłatnego dostępu do sieci przez rok, ale już mówi się o okresie trzyletnim. Jak podaje Dziennik Łódzki, MPK przymierza się do ogłoszenia przetargu na zainstalowanie darmowego Internetu i utrzymywanie go. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji od razu przeprasza mieszkańców, że swobodny dostęp do sieci nie obejmie wszystkich linii czy np. autobusów w ogóle. Należy mieć jednak nadzieję na zmiany w przyszłości.

Społeczeństwo jak to społeczeństwo, młodzi się ucieszyli, starsi zmartwili. Kiedy ci pierwsi, nałogowi użytkownicy smartfonów oraz tabletów, radują się z zaoszczędzenia na pakietach internetowych, drudzy niepokoją się po prostu o brak miejsc do siedzenia. Na Facebooku przykładowo lepiej się właśnie „siedzi”, gdyż trudno muskać palcem ekran tabletu, kiedy na stojaka wypadałoby się przytrzymywać poręczy. Inna sprawa to grono wiecznie niezadowolonych, widzących też ten program jako marnotrawienie środków. Można było je przeznaczyć na lepsze cele, m.in. poprawę infrastruktury komunikacyjnej. W godzinach szczytu w tłumie nikt nie będzie w Internecie siedział, a jak już koniecznie musi to przecież zapewne ma dostęp w ramach abonamentu czy na kartę. Na co więc to komu, zwłaszcza z wizją zrywanego, niestabilnego połączenia?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.