Mali chcą być lepiej widoczni w Ballot Screen

Mali chcą być lepiej widoczni w Ballot Screen06.03.2010 17:16
Wojciech Cybulski

Pod koniec minionego roku Microsoft przy współpracy z Komisją Europejską ostatecznie ustalił wygląd ekranu wyboru przeglądarki, w którym użytkownik może wybrać jedną z 12 przeglądarek - jednak tylko 5 z nich jest widocznych na pierwszym planie. Przeciwko takiemu traktowaniu zaprotestowali twórcy mniej popularnych programów do surfowania w sieci, które zostały zepchnięte na drugi plan ekranu wyboru przeglądarki.

Twórcy Avant Browser, Flock, GreenBrowser, Maxthon, Sleipnir i SlimBrowser wystosowali petycję do Neelie Kroes, wiceprzewodniczącej Komisji Europejskiej oraz innych organów, które przyczyniły się do powstania Ballot Screen. Apelują w niej o podjęcie działań, które zapewnią większe znaczenie mniej popularnym przeglądarkom m.in. poprzez wyraźnie zaznaczenie, że użytkownik nie jest ograniczony jedynie do IE, Firefoksa, Safari, Chrome'a i Opery. Jest jasne, że końcowy projekt ekranu wyboru sprawia, że większość użytkowników jest nieświadoma istnienia więcej niż pięciu przeglądarek do wyboru. Jest to niezgodne z ustalonym przez Komisję celem powstania Ballot Screen, który miał informować obywateli UE o 12 najpopularniejszych przeglądarkach pozwalając pobrać i zainstalować jedną lub więcej z dostępnych programów - napisali autorzy petycji.

Odpowiedź Microsoftu oraz Komisji Europejskiej pozwala sądzić, że twórcy mniej popularnych przeglądarek nie mają szans na realizację swoich postulatów. Gigant z Redmond wyraźnie dał do zrozumienia, że nie planuje obecnie prowadzania jakichkolwiek zmian do ekranu wyboru przeglądarki. Z kolei rzeczniczka Komisji Europejskiej, Amelia Torres, stwierdziła, że w momencie tworzenia Ballot Screen autorzy petycji nie protestowali przeciwko kształtowi ekranu wyboru przeglądarki a jego obecny projekt wynika z decyzji KE z dnia 16 grudnia 2009.

Wydaje się więc, że jedynym sposobem, by któraś z 7 przeglądarek niewidocznych od razu w Ballot Screen była lepiej promowana, jest wzrost jej popularności. Zgodnie z przyjętymi zasadami dowolna przeglądarka ma szanse przejść do grona 5 najlepiej promowanych o ile jej udziały w rynku na to pozwolą - stosowne badania popularności mają być prowadzone co 6 miesięcy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.