Messenger jak Snapchat, Polacy pierwsi dostali niedopracowany komunikator Facebooka

Messenger jak Snapchat, Polacy pierwsi dostali niedopracowany komunikator Facebooka30.09.2016 10:47

Facebook obrał sobie nowy poligon doświadczalny – Polskę. To właśnie w naszym kraju pojawiły się nowe funkcje Messengera, a jeśli się sprawdzą, to zostaną udostępnione reszcie świata. W mobilnym komunikatorze w wersji beta już wprowadzane są funkcje, które w założeniu mają odebrać użytkowników Snapchatowi. Messenger staje się coraz bardziej rozbudowanym kombajnem, który z prostym, dopracowanym i szybkim komunikatorem ma niewiele wspólnego.

W Messengerze w wersji beta pojawiła się sekcja Messenger Day, która jest kopią Snapchat Stories. Wrzucone materiały będą dostępne przez 24 godziny dla wszystkich znajomych. Udostępnić możemy tekst, zdjęcia, filmy, naklejki, czyli wszystko co możemy wysłać w prywatnej wiadomości. Materiały znajomych będą wyświetlane na samej górze, tuż nad rozmowami, w postaci kafelków – nawet interfejs jest zbliżony do tego w Snapchacie.

[1/2]
[2/2]

Facebook najwyraźniej nie może się pogodzić z tym, że nie zdołał włączyć Snapchata do swojej „Rodziny”, tak jak udało się to zrobić z WhatsAppem. Do tego dochodzi ogromna liczba młodych osób, które chętnie sięgają po Snapchata, a Messengera uważają wyłącznie za niemodny komunikator do rozmów, spychając go do roli zbliżonej do SMS-ów. By to zmienić, Facebook na początku wprowadził Stories do Instagrama, a teraz dodaje identyczną funkcję również do Messengera.

Mobilny komunikator Facebooka już jest ociężały, a dodanie kolejnej funkcji z pewnością pogorszy ten stan. Użytkownicy Messengera skarżą się na problemy z aplikacją, potrafi ona negatywnie wpłynąć na szybkość działania smartfona i czas jego pracy. Dodatkowo sama aplikacja sypie błędami, od problemów z synchronizacją rozmów, poprzez złe sortownie poszczególnych wiadomości, na zawieszaniu się kończąc. Facebook powinien zająć się optymalizacją swojego komunikatora, działa on naprawdę tragicznie, a nie bawić się w tworzenie drugiego Snapchata.

[1/2]
[2/2]

Dla młodych osób Facebook jest już przestarzały, to po prostu serwis społecznościowy do komunikowania się ze znajomymi, ale coraz rzadziej wykorzystywany do dzielenia się swoim życiem. Tą rolę przejął Snapchat, to tam ląduje większość zdjęć, a dzięki temu, że są one wyświetlane tylko przez kilka sekund, to nie muszą być tak dopracowane, a więc wrzucamy ich więcej. Młodzi wybrali Snapchata i raczej nie sięgną po nowe funkcje Messengera, a reszta użytkowników Facebooka prawdopodobnie nie będzie zadowolona, że komunikator stara się być Snapchatem (tyle że cenzurowanym).

Messenger Day pojawił się w mobilnej wersji beta. Instrukcję jak dołączyć do testów wersji beta znajdziecie tutaj. Na początku tylko w Polsce, wybrani użytkownicy powinni już mieć dostęp do nowej wersji. Aktualizacja wprowadzana jest falowo, więc niektórzy mogę nie mieć jeszcze do niej dostępu. Po pomyślnych testach nowości pojawią się w wersji stabilnej. Edycja na komputery będzie musiała poczekać na nowości.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.