Messenger, WhatsApp czy Skype? Żaden, najlepszy jest SMS

Messenger, WhatsApp czy Skype? Żaden, najlepszy jest SMS06.08.2015 19:39

Zastanawialiście się jaką formę komunikacji preferują użytkownicy smartfonów? Po chwili zastanowienia się wymienimy jeden lub kilka popularnych komunikatorów. Okazuje się jednak, że to nie komunikatory internetowe są najlepszą metodą komunikowania się. Przegrywają ze startym, dobrze znanym SMS-em, który mimo wielu lat na rynku ma się całkiem dobrze.

W tym roku, 3 grudnia SMS będzie obchodził 23 urodziny. Pierwszy, którego treść stanowiły świąteczne życzenia został wysyłany w 1992 roku przez pracownika Vodafone, Neila Papworth. Oprócz rozmów, SMS przez długi czas był podstawową formą komunikacji w telefonach. Zaczęło się to zmieniać wraz z pojawieniem się internetowych komunikatorów, które można było instalować na urządzeniach mobilnych. Mobilne wersje komunikatorów ogromną popularność zyskały dzięki smartfonom, to właśnie takie aplikacje jak Facebook Messenger czy WhatsApp mogą pochwalić się setkami milionów użytkowników.

W świecie darmowych komunikatorów działających na komputerze, tablecie i smartfonie, SMS-y nie powinny już istnieć. Jest jednak zupełnie inaczej, jak pokazują wyniki tegorocznego badania Komunikacja SMS w Polsce przeprowadzonego przez platformę serwersms.pl, te krótkie wiadomości tekstowe mają się całkiem nieźle. Duże wrażenie robi ilość osób korzystających z tej formy komunikacji, aż 94% ankietowanych osób korzysta z SMS-ów. Z przeprowadzanego badania wynika, że codziennie SMS-y wysyła 65% Polaków. Natomiast połowa wysyła kilka krótkich wiadomości w tygodniu.

Wśród korzystających z SMS-ów przeważają osoby wysyłające 1-10 wiadomości tygodniowo, jest ich 35%. Natomiast 28% osób wysyła w tym samym czasie powyżej 50 SMS-ów, a więc rozbieżność jest dość widoczna. Do niewysyłania wiadomości przyznaje się tylko 2,6%. Warto zauważyć, że w grupie wysyłającej najwięcej SMS-ów przodują posiadacze smartfonów, mimo iż mają wiele innych form komunikacji. Co ciekawe, użytkownicy nowoczesnych smartfonów preferują SMS-y jako formę komunikacji, większość ankietowanych stwierdziła, że są lepsze od komunikatorów.

Jeszcze ciekawiej przedstawia się stosunek posiadaczy smartfonów do SMS-ów. To właśnie oni bardziej doceniają tę formę komunikacji. Wśród najczęściej wymienianych zalet znajdziemy: szybkość, prostotę i wygodę użytkowania, cenę, a także uniwersalność i zasięg.

Po krótkim zastanowieniu się, zauważymy, że faktycznie komunikatory mimo swoich większych możliwości, nadal w niektórych kwestiach przegrywają. Często wymagają instalowania specjalnego oprogramowania, musimy być połączeni z Internetem, a ten mobilny Internet nadal nie jest odpowiednio tani i dostępny, aby go mieć cały czas włączonego w smartfonie. Dodatkowo posiadacz zwykłego telefonu raczej nie skorzysta z takiego komunikatora, a nawet jeśli ktoś posiada smartfona, to przecież nie musi mieć na nim każdego komunikatora. Natomiast znaczna większość osób w swoim urządzeniu ma włożoną kartę SIM, do której został przypisany numer telefonu. Nie trzeba nic instalować, nie ma wymogu zakładania konta, po prostu piszemy wiadomość i ją wysyłamy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.