Microsoft posypuje głowę popiołem, brak lokalizacji usług Binga był błędem

Microsoft posypuje głowę popiołem, brak lokalizacji usług Binga był błędem22.06.2014 13:41

Ostatnio coraz więcej popularnych za granicą usług internetowych jest lokalizowanych i przystosowywanych do potrzeb polskich użytkowników. Przypomnijmy tylko o nowościach od Google, która zawitały niedawno nad Wisłę. Pod koniec maja dostaliśmy serwis muzyczny Muzyka Google Play, a teraz usługę do kupowania i wypożyczania filmów Filmy Google Play. Jeśli porównamy w tych segmentach usługi Microsoftu, które dostępne są w Polsce, to gigant z Redmond wypada gorzej niż źle.

Oficjalnie nadal nie wypożyczymy filmu, ani nie kupimy muzyki poprzez sklep Microsoftu. Co więcej, mocno promowane zestawy usług, skupione w pakiecie Bing, w większości nie są przystosowane do rynków spoza USA. Jest to o tyle ważne i poniekąd upokarzające dla giganta z Redmond, że usługi Binga spotkamy codziennie w systemie Windows (szczególnie często od wersji 8), smartfonach z Windows Phone, konsoli Xbox i tabletach działających pod kontrolą okienek. Bing Vision, Bing Maps, a nawet wyszukiwarka Bing, nie są zupełnie przystosowane do naszego regionu, a często usługi te nie działają prawidłowo poza terytorium USA.

Taki stan rzeczy, a zapewne szczególnie prężne rozwijanie usług poza USA przez Google, skłoniło Redmond do zmiany strategii. Internauci odnaleźli na stronach Microsoftu ofertę pracy, która związana jest z rozszerzeniem zasięgu usług Binga na większą liczbę krajów. Osoba zatrudniona na tym stanowisku byłaby odpowiedzialna za poszerzanie zasięgu Binga, poprzez współpracę z lokalnymi operatorami i dostawcami usług.

Czy taka zmiana podejścia w stosunku do klientów spoza USA odniesie sukces? Odpowiedź nie jest prosta, ale można śmiało powiedzieć, że Microsoft będzie miał bardzo ciężko, aby przekonać do swoich usług nowych klientów. Tam, gdzie do tej pory Bing i inne dobra sprzedawane przez Redmond nie były dostępne, zadomowiło się Google i inni usługodawcy, jak chociażby Apple.

Microsoft jest już w pewnych segmentach bardzo spóźniony. Również takie usługi jak Bing Vision czy sprzedaż filmów i muzyki, także są w tyle za konkurencją na naszym rynku. Na pewno niełatwo będzie zmienić nasze przyzwyczajenia, a w pewnych elementach jest już zapewne na to za późno. Przykładem niech będzie wyszukiwarka Bing, która pomimo wbudowania jej w Windows 8 i Windows Phone, nie ma większych szans za przebicie się w świadomości klientów z naszego kraju. Jedyną szansą Microsoftu może być jakiś rewolucyjny pomysł na promocję swoich usług, jak ma to miejsce w USA, gdzie za używanie Binga można otrzymać punkty wymienne na minuty w Skype lub pieniądze w markecie Windows. Czas pokaże, jaką strategię obierze Microsoft w naszym regionie. Obyśmy jednak nie musieli czekać na to zbyt długo, gdyż czas biegnie nieubłaganie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.