Microsoft rozkochał artystów, więc Apple zaczyna tracić rynek drogich PC

Microsoft rozkochał artystów, więc Apple zaczyna tracić rynek drogich PC27.01.2017 15:45

Obecnie firma z Cupertino pod rządami Tima Cooka stała się nudna, a innowacją ma być Touch Bar i pozbycie się większości portów w MacBookach Pro. Ciekawsze urządzenia powstają natomiast w Microsofcie, co zaczyna być widoczne po zainteresowaniu klientów. Apple, niegdyś dominujące na rynku urządzeń premium, zaczyna przygrywać ze sprzętem z Windowsem.

Pamiętacie jeszcze jak Steve Jobs pokazał pierwszego MacBooka Air? Świat oszalał na punkcie wyjątkowo smukłego laptopa, a użytkownicy sprzętu z Windowsem, często topornego i brzydkiego, patrzyli tylko z zazdrością. Wówczas piękna tego urządzenia Microsoft w ogóle nie rozumiał, a w Redmond dziwnie patrzyli na laptopa pozbawionego napędu optycznego. Dziś, dzięki MBA, możemy kupić smukłe ultrabooki z Windowsem, oczywiście bez napędu. Tak właśnie Apple do niedawna wyznaczało trendy.

Surface Studio: najlepszy pecet dla artystów? Bardzo możliwe.
Surface Studio: najlepszy pecet dla artystów? Bardzo możliwe.

Mamy początek 2017 roku, za sterami Apple siedzi nudziarz Tim Cook, tak bardzo bojący się innowacji. Jedyne na co stać ostatnio korporację z Cupertino, to nowe MacBooki Pro. Otrzymaliśmy dotykowy panel Touch Bar, który zastąpił fizyczne przyciski funkcyjne, a po bokach zostały tylko USB Type-C i złącze minijack. Nowy MacBook nie jest w żaden sposób innowacyjny, wprowadza tylko niewielkie zmiany, które ponadto większości nie przypadły do gustu.

Przestaliśmy już zachwycać się podczas premier Apple, z niecierpliwością czekając co pokaże Microsoft. Tak, Microsoft, który za czasów Steva Jobsa uważany był za firmę potrafiącą przede wszystkim nieudolnie kopiować pomysły konkurencji. Od tego czasu sporo się wydarzyło i to właśnie w ofercie Microsoftu znajdziemy atrakcyjną linię tabletów Surface Pro, i to Microsoft ostatnio pokazał Surface Studio – komputer, którego pokochali artyści, do niedawna wielbiący iMaki.

@PiotrGoreckiJr that, according to Microsoft, pricy Windows machines are beating out Apple more often than previously

— Dina Bass (@dinabass) 26 stycznia 2017Dyrektor finansowy Microsoftu, Amy Hood właśnie potwierdziła, że ostatnia ospałość Apple i nowe produkty z Redmond, przyczyniły się do wzrostu zysków z OEM-owych licencji Windows. Warto zauważyć, ze chodzi tutaj o komputery klasy premium, a więc rynek, który w 2009 roku należał do Apple – według danych NPD, ponad 90% sprzedanych wówczas PC kosztujących powyżej 1000 dolarów, miało logo nadgryzionego jabłka.

Apple zaczyna tracić udziały na rynku premium, które prawie bez walki oddaje firmie z Redmond. Zainteresowanie Microsoft Studio jest większe niż ktokolwiek by oczekiwał, a już coraz mniej innowacyjne iMaki stają się coraz mniej atrakcyjne dla artystów. Czy właśnie Apple niebawem zostanie strącone ze swojego tronu i to Microsoft stanie się królem sprzętu klasy premium? Bardzo możliwe, w końcu użytkownicy Windowsa niebawem dostaną aktualizację Creators Update, która jeszcze bardziej ma przyspieszyć tętno u artystów.

Surface Pro 4: bardziej innowacyjny od nowego MacBooka Pro i nie wykastrowany ze złącz.
Surface Pro 4: bardziej innowacyjny od nowego MacBooka Pro i nie wykastrowany ze złącz.

Usprawniony Windows w połączeniu z Microsoft Studio wydaje się być najciekawszym produktem skierowanym dla artystów. Tym bardziej, że patrząc na ostatnie premiery Apple, po nowych iMakach niewiele się spodziewamy, co najwyżej drobnych usprawnień. Podsumowując, jeśli mielibyśmy wybrać zwycięzcę tego pojedynku, to postawilibyśmy na nowy Microsoft – firmę innowacyjną, nie bojącą się nowości i chcącą ożywić rynek komputerów osobistych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.