Microsoft Surface generuje miliardowe straty, Chromebooki coraz popularniejsze

Microsoft Surface generuje miliardowe straty, Chromebooki coraz popularniejsze08.08.2014 15:31
Redakcja

Pomimo wielkich pieniędzy zainwestowanych w urządzenia Surface, Microsoft nie może poszczycić się wysoką sprzedażą, a już na pewno nie zyskami. Firma podzieliła się wynikami finansowymi dotyczącymi tego sektora i… mocno rozczarowuje, bo ciągle traci. Druga połowa ubiegłego roku była nieco lepsza, wydawało się, że tablet wyjdzie na prostą, tak się jednak nie stało. Firma brnie w ten projekt dalej, dodatkowo ciągle promuje urządzenia hybrydowe innych producentów. Nie ma się co dziwić, coraz popularniejsze stają się urządzenia konkurencji – Chromebooki.

Straty jakie przyniosła gama urządzeń Surface są naprawdę wysokie. Sięgnęły już bowiem kwoty… 1,7 miliarda dolarów. Tak, Microsoft utopił w tym projekcie tyle pieniędzy, nie spotkał się z ciepłym przyjęciem ze strony potencjalnych klientów, a jednak inwestuje nadal. W przypadku wielu mniejszych firm oznaczałoby to kompletną klęskę, konieczność zamknięcia interesu, niemniej ta korporacja jest na tyle bogata, że może sobie pozwolić na wydatki i promowanie na siłę. Widać to zresztą nie tylko po Surface, ale także gigantycznych kwotach utopionych w reklamę całego Windows Phone, które bynajmniej nie doprowadziły do rychłego sukcesu – udział tego systemu na rynku mobilnym wygląda równie marnie, co Linuksa na komputerach osobistych, a przecież w tym drugim przypadku za promocją nie stały niemalże niekończące się zapasy dolarów.

Znacznie lepiej wygląda sprzedaż tabletów z Windows 8 na pokładzie wyprodukowanych przez innych producentów. Tutaj firma zauważyła potencjał i stara się zachęcić klientów – osiągnąć chce to zarówno poprzez antyreklamę Chromebooków od Google, jak i obniżanie cen. Promocje dotyczą Della Inspirion 15, Acera Aspire E15 ES1, a także Asusa Transforemer Booka T100TA. Przy każdej okazji Microsoft wyraźnie zaznacza, że tablet z systemem Windows pozwala na znacznie więcej, przede wszystkim uruchamianie pełnych aplikacji, a także rozbudowanego pakietu Office. Wydaje sę przy tym wszystkim zupełnie zapominać o tym, że Chrome OS również rozbudowuje bazę aplikacji, oferuje także webowy pakiet do edycji i tworzenia dokumentów.

Co na to producenci sprzętu? Cóż, oni inwestują w Chromebooki i notują coraz większe zainteresowanie nimi. Za przykład można podać Acera, który w ostatnim czasie ogłosił wprowadzenie nowego modelu, CB5. Teoretycznie nie wyróżnia się on niczym szczególnym: ekran HD o rozmiarze 13,3-cala, 4 GB pamięci RAM, a także dysk SSD o bardzo skromnej pojemności 32 GB. Do tego dwa porty USB 3.0, wyjście HDMI i audio. Diabeł tkwi w szczegółach, a jest nim procesor NVIDIA Tegra K1 – najmocniejsza tego typu jednostka, wyposażona w 192 keplerowskie rdzenie CUDA. Procesor ten pozwala na naprawdę wiele, łącznie z graniem w zaawansowane gry komputerowe. Cena? W przeliczeniu na złotówki około 1650 zł, nieco mniej, niż ceny hybryd wyposażonych w Windows 8.1. Do tego dostajemy aż do 13 godzin pracy. W wielu zastosowaniach sprawdzi się lepiej, dodatkowo świetnie zintegruje się z popularnymi usługami Google.

Kto wygra, a kto przegra w tej wojnie? Wszystko zależy od użytkowników, bo nie ma co ukrywać, że obecnie wybór sprzętu tego typu to już nie sama specyfikacja, ale także wybór konkretnego systemu, oraz wielu usług jakie oferuje nam producent. Chromebooki są tańsze, proste w obsłudze, a ich oferta się powiększa. Z drugiej strony mamy jednak urządzenia pozwalające na uruchomienie zaawansowanych aplikacji pod Windowsem, w przypadku których wcale nie musimy rezygnować z usług Google. Nie zapominajmy, że do dyspozycji mamy również bardzo atrakcyjny sprzęt od Apple. Każdy musi zdecydować sam swoim portfelem.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.