Microsoft walczy ze spamem

Microsoft walczy ze spamem30.06.2004 21:34

George Webb, odpowiedzialny w Microsoft za strategię walki zespamem, uważa, że w ciągu najbliższych miesięcy i lat będzieprzybywało spamu. Mimo, że w poczcie internetowej będzie więcej"śmieci", to ci, którzy podejmą odpowiednie kroki, by się przednimi ustrzec będą ich otrzymywali znacznie mniej. Webb wierzy, iżstanie się tak dlatego, że przedstawiciele przemysłu komputerowegow końcu zaczęli razem współpracować w celu uporania się z tymproblemem. "Jedna firma sama tego nie rozwiąże" - mówi Webb. Jednym z pierwszych wyników tej współpracy jest decyzja opołączeniu uprzednio konkurencyjnych wobec siebie systemów dozwalczania spamu. Microsoft, wraz z internetowym sklepem Amazonoraz zajmującą się zwalczaniem spamu firmą Brightmail (którą ladachwilę ma przejąćSymantec), poparł propozycję znaną jako Caller-ID. Rozwiązanie tom.in. kontroluje, czy dany e-mail w istocie przybył z tego adresu,z którego miał być rzekomo wysłany. Takie rozwiązanie miało sobieradzić m.in. ze spamem, który "fałszuje" adres nadawcy. Konkurencyjna propozycja, znana jako Sender Policy Framework, byłafaworyzowana przez m.in. AOL, Yahoo oraz brytyjski BT. Teraz obarozwiązania połączono w jedno o nazwie Sender ID. "Współpracagigantów to znaczący postęp" - twierdzi Webb. Microsoft chce takżeznaleźć sposób na oddzielenie prawdziwych emaili o charakterzemarketingowym - które odbiorcy będą chcieli otrzymywać - odspamu. Microsoft pracuje nad rozwiązaniem, które miałoby zastosowanie wprzypadku osób wysyłających zaledwie niewielką ilość e-maili wciągu dnia. Za każdym razem, gdy ktoś chce wysłać maila, komputer,z którego poczta wychodzi miałby wykonywać pewną operację, trwającąokoło 30 sekund. Nie przeszkadzałoby to osobom wysyłającympojedyńcze maile, jednak spamerom, którzy wysyłają ich ze swychkomputerów tysiące dziennie, utrudniłoby to znacznie pracę. "Toeleganckie rozwiązanie i pracujemy teraz nad sposobami umieszczeniago w naszych produktach" - powiedział George Webb. Microsoft wprowadza filtry antyspamowe do takich produktów jakOutlook, czy do swych serwisów internetowych MSN. Sama technologia,zdaniem Webba, to nie wszystko. Microsoft zatrudnia 14 prawników,którzy w imieniu firmy wytaczają procesy osobom rozsyłającym spam(pisaliśmyo tym rok temu). Webb dodaje, że rządy powinny wprowadzićodpowiednie regulacje zabraniające rozsyłania spamu, więcej powinnosię także robić w celu edukowania użytkowników w kwestii spamu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.