Microsoft wycofuje kontrowersyjną zmianę w Poczcie, ucierpi „popularność” Edge'a

Microsoft wycofuje kontrowersyjną zmianę w Poczcie, ucierpi „popularność” Edge'a09.07.2018 21:36
fot. Dan Taylor na licencji CC BY 2.0

Według danych NetMarketShare, w czerwcu z przeglądarki Edge korzystało z 4,19% internautów. Nie sposób tu już dłużej zrzucać winy na choroby wieku dziecięcego czy ograniczenie dostępności do Windowsa 10. Czas przyznać sobie, ze Edge to niewypał, zaś agresywne praktyki promocyjne Microsoftu tylko pogarsza sytuację.

Opinia o nachalnie promowanym programie jest na tyle kiepska, że Microsoft w pewnym kwestiach musiał iść na kompromis, a w pewnych całkowicie się ugiąć. Właśnie mamy kolejną okazję do zaobserwowania, jak korporacja szefowana przez Satyę Nadellę musi rakiem wycofywać się z podjętych wcześniej decyzji. Oczywiście nie z własnej woli – jest to wyłącznie rezultat działalności społeczności Windows Insider i zebranej od niej informacji zwrotnej.

O jakie to kontrowersyjne decyzje Microsoftu chodzi? Mowa o opisywanej przez nas w marcu paskudnej praktyce, w ramach której systemowy klient pocztowy otwierał linki z maili wyłącznie w Edge’u. Nie było żadnego sposobu na to, by zmodyfikować to ustawienie, nie obowiązywała tu nawet reguła pierwszeństwa dla domyślnej przeglądarki ustawionej przez użytkownika. Trzeba przyznać, ze nawet najzagorzalsi miłośnicy Microsoftu krzywo patrzyli na ten proceder.

Źródło: aggiornamentilumia.it
Źródło: aggiornamentilumia.it

O tym, ze wkrótce ma się to zmienić, donosi włoski blog aggiornamentilumia.it. Niestety, w artykule brakuje informacji, z której kompilacji pochodzi opublikowany zrzut. Możemy jednak zauważyć na nim nową opcję w ustawieniach przeglądarki – umożliwia ona wyłączenie wyświetlania linków w Edge’u. Jeśli użytkownik wybierze taki wariant, linki będą otwieranie w przeglądarce ustawionej jako domyślna.

Microsoft się zatem ugiął, przez co ciekawie wypada wcześniejszy komentarz Paula Thurrotta. Stwierdził on jeszcze w marcu, że podobne wymuszanie używania Edge’a to coś, co zrobiłby stary zły Microsoft. Dodał też, że dziś korporację stać na coś znacznie lepszego. Czy zatem mamy już zatem do czynienia z tym nowym, lepszym Microsoftem? Z całą pewnością w kwestii agresywnej promocji Edge’a nie padło jeszcze ostatnie słowo.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.