Mimo kryzysu, smartfony Huawei sprzedają się coraz lepiej #prasówka

Mimo kryzysu, smartfony Huawei sprzedają się coraz lepiej #prasówka13.05.2016 11:20

Firma Huawei jest globalnie trzecim największym producentem urządzeń wg raportu Strategy Analytics and International Data Corporation (IDC). Dane za I kwartał pokazują szybkie tempo wzrostu Huawei Consumer Business Group. Firma sprzedała w tym okresie ponad 28,3 mln sztuk urządzeń i osiągnęła 64 proc. wzrost w stosunku do I kwartału 2015 r. Huawei jako jedyny producent z urządzeń w pierwszej trójce, utrzymał szybki wzrost.

Globalny rynek smartfonów zmniejszył się o 3 proc., w porównaniu do I kwartału 2015 r., jednak Huawei jako jedyny zachował trend wzrostowy. Według analizy GFK, przeprowadzonej w 15 krajach, Huawei odnotował wzrost w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz Skandynawii. W Polsce Huawei osiągnął 19,8 proc. udziału w rynku smartfonów pod względem wielkości.

Według raportu finansowego Huawei, ilość dostarczonych urządzeń w I kwartale 2016 globalnie wzrosła o 44 proc. w stosunku do tego samego okresu w roku 2015, a sprzedaż wzrosła o 61 proc. Z danych IDC wynika, że na koniec Q1 2016 udział Huawei w rynku urządzeń mobilnych wyniósł 8,5 proc. Rok temu było to 5 proc.

Nowy flagowy model Huawei potwierdza silną pozycję producenta

W I kwartale 2016 r., Huawei zaprezentował nowy, flagowy telefon Huawei P9, wyposażony w aparat z podwójnym obiektywem, zaprojektowany wspólnie ze znaną w świecie fotografii firmą Leica. W kolejnym kwartale br. przewidziany jest dalszy globalny wzrost sprzedaży Huawei P9 w segmencie premium. Pierwsze dane już pokazują, że P9 prześcignął swojego poprzednika, Huawei P8.

Dynamiczny wzrost na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w rejonie Skandynawii

Według raportu GFK POS Huawei wspólnie z marką Honor odnotował znaczny wzrost na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w rejonie Skandynawii. Globalnie w 2015 r. Huawei zwiększył swoje dochody o 73 proc. i dostarczył na światowy rynek ponad 170 mln urządzeń.

GFK podkreśla, że wzrost sprzedaży smartfonów Huawei i Honor w krajach, w których przeprowadzono badanie (w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku) powiązany był z wyraźnym wzrostem na poszczególnych rynkach: o 124 proc. w Republice Czeskiej, 118 proc. w Danii, 512 proc. w Finlandii, 214 proc. w Grecji, 833 proc. w Polsce, 252 proc. w Rumunii i 435 proc. w Szwecji. Austria wykazała największy wzrost udziału w rynku, który wyniósł aż 1144 proc.

Z zaprezentowanych analiz wynika, że strategia firmy Huawei, która zakłada skupienie się na modelach premium ze średniej i wyższej półki cenowej, jest bardzo efektywna. Według szacunków instytutu GFK POS najpopularniejszym modelem w regionie okazał się P8 Lite. W I kwartale 2016 r. był on wysoko notowany wśród 10 topowych urządzeń w Polsce.

Analiza przedstawia tendencję wzrostową smartfonów z większymi ekranami, które stają się coraz bardziej popularne. Dotyczy to zwłaszcza rozmiarów pomiędzy 5 i 5,5 cala. W I kwartale 2015 roku, udział w rynku modeli posiadających ekran pomiędzy 5 i 5,5 cala w regionie Skandynawii i Europie Środkowo-Europejskiej wynosił 22 proc. W okresie pierwszych trzech miesięcy 2016 roku wynik ten się podwoił.

Wszystkie dane GFK są oparte na danych pomiarowych GFK POS, bazujących na jednostkowej sprzedaży. Zestawienia GFK Panelmarket za pierwszy kwartał 2016 (styczeń-marzec 2016) oraz I kwartał 2015 (styczeń-marzec 2015) obejmują rynki Austrii, Chorwacji, Czech, Grecji, Węgier, Polski, Rumunii, Izraela, Estonii, Łotwy, Litwy oraz Danii, Finlandii i Szwecji.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.