Motorola pozostaje w cieniu Google

Motorola pozostaje w cieniu Google19.07.2013 14:38
Marcin Paterek

Nie tylko Microsoft zawiódł inwestorów — podsumowujące kwartał Google także minęło się z oczekiwaniami. Minione trzy miesiące koncern zamknął z przychodem na poziomie 14,11 mld dolarów, z czego 3,23 mld to czysty zysk. Oznacza to, że w porównaniu do ubiegłego roku obroty firmy wzrosły o 19 proc., a nie spodziewane 20 procent. Niezadowolenie wzbudziła też dywidenda wynosząca 9,71 dol. od akcji, bo inwestorzy liczyli na dolara więcej. Na reakcję giełdy nie trzeba było długo czekać — w ciągu kilku godzin kurs firmy spadł z 924 do 910 dol., oddalając się od wymarzonej wizji przekroczenia progu 1000 dolarów.

Mimo niemrawych nastrojów wśród akcjonariuszy, Larry Page nie omieszkał pochwalić się sukcesami firmy. Według najnowszych statystyk na całym świecie działa już ponad 900 mln urządzeń z Androidem, a każdego dnia pula ta powiększa się o kolejne 1,5 mln. Rozwija się też rynek aplikacji — w sumie pobrano ich już ponad 50 mld, a w ciągu sześciu miesięcy tego roku Google wypłaciło ich twórcom więcej pieniędzy, niż w trakcie całego 2012 r. Na brak zainteresowania nie narzeka też przeglądarka Chrome, która we wrześniu obchodzić będzie 5. urodziny — jak dotąd zgromadziła już 750 mln aktywnych użytkowników.

Rysą na wizerunku pozostaje natomiast Motorola, która wciąż nie może wybudzić się z letargu. Choć Google w kwietniu b.r. sprzedało zajmujący się telewizją kablową i internetem dział Home, redukując w ten sposób zatrudnienie o ponad 5 tys. osób i zwalniając dodatkowo ponad połowę pracowników działu Mobile (z 9982 ludzi tylko 4599 utrzymało posadę), firmie nie udało się wyjść na prostą. Motorola zamknęła kwartał z 342 mln dolarów straty — ponad 70 proc. więcej niż rok temu. Być może jej sytuacja poprawi się po wypuszczeniu na rynek słuchawek z serii Droid Ultra (chodzą plotki, że zobaczymy je już w najbliższy wtorek) oraz tajemniczego smartfona Moto X, którego wygląd ponoć będzie można modyfikować.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.