Mozilla wzywa do debaty – trzeba wypracować rozsądne reguły dla blokowania reklam

Mozilla wzywa do debaty – trzeba wypracować rozsądne reguły dla blokowania reklam09.10.2015 08:23

Spór o kwestię blokowania reklam nie kończy się nigdy, i każdaze stron ma w niej swoje racje, które są słuszniejsze niż racjedrugiej strony. Choć sporu najwyraźniej rozwiązać nie można,Mozilla chce nadać mu przynajmniej jakieś racjonalne ramy,pozwalające wydawcom stron, producentom przeglądarek, reklamodawcomi użytkownikom znaleźć przynajmniej wspólny język.

Opracowane przez Mozillę zasady blokowania nie wnikają w naturęblokowanych treści, zakładając, że nie ma czegoś takiego jaktreści dobre lub złe (nie licząc oczywiście malware). Mówią otym, jak i dlaczego treści mogą być blokowane, i jak użytkownikmoże zachować kontrolę nad tym procesem.

Producent Firefoksa proponuje więc trzy zasady, których powinnysię trzymać wszystkie strony sporu. Są to:

  • Neutralność względem treści – co oznacza, że oprogramowanieblokujące powinno skupiać się na potencjalnych potrzebachużytkownika, takich jak wyższa wydajność, bezpieczeństwo czyprywatność, a nie na blokowaniu określonych typów treści, np.reklam.
  • Przejrzystość i kontrola – co oznacza, że oprogramowanieblokujące powinno zapewniać użytkownikom sensowne i przejrzystemetody kontroli swojego działania.
  • Otwartość – co oznacza, że blokowanie powinno być równe dlawszystkich, na tych samych zasadach, bez względu na źródłotreści, tak by wydawcy i inni dostawcy treści mieli możliwościuczestniczenia w otwartym ekosystemie WWW, zamiast być permanentniekarani zamknięciem ich usług i produktów w klatce.

Te założenia powinny być przedyskutowane przez wszystkichzainteresowanych – i do takiej właśnie dyskusji Mozilla chcezaprosić w ramach tzw. #BlockParty w mediach społecznościowych.Debata, w której wypowiedzi mają być oznaczane hasztagiem#contentblocking rozpocząć się ma o godzinie 20 naszego czasu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.