Muzyczny Twitter wystartował, do Polski jeszcze nie dotarł

Muzyczny Twitter wystartował, do Polski jeszcze nie dotarł18.04.2013 19:10

Zgodnie z plotkami, dziś wystartowała usługa muzyczna Twittera. Strona music.twitter.com z przyciskiem logowania działa od kilku dni i zdążyła już napędzić mechanizmy zbierające plotki.

Niedawno Twitter kupił We Are Haunted — firmę, która opracowała ciekawe algorytmy zbierające najpopularniejsze utwory muzyczne z całego Internetu, najlepiej znaną z „list przebojów”, na przykład 40 najszybciej zdobywających popularność utworów świata. Usługa muzyczna wystartowała w zeszłym tygodniu, ale zwykli śmiertelnicy mogą z niej korzystać dopiero od dziś i nie wszędzie. Wcześniej otwarta była jedynie dla „wpływowych” — celebryci (na przykład Ryan Seacrest, prowadzący program American Idol) „ćwierkali” o tym, że aplikacja jest prawdziwa i jak bardzo im się podoba, więc i zainteresowanie tematem wzrosło… przynajmniej w krajach, w których Twitter jest popularny.

Twitter #music ma wersję przeglądarkową i pojawił się w App Store. Aplikacja wykorzystuje tag #NowPlaying, aby polecać muzykę z iTunes, Spotify i Rdio, wraz z możliwością przejścia do strony wykonawcy i próbką do posłuchania ze sklepu Apple'a. Pełnych utworów lub płyt można już słuchać na Rdio lub Spotify, można też wybrać się na zakupy. Najpopularniejsze utwory i wykonawcy, a także muzyka, której słuchają obserwowane osoby, będą odnajdowane na podstawie aktywności użytkowników serwisu mikroblogowego. Tu do gry wkraczają algorytmy We Are Haunted. Twitter twierdzi, że wiele z najpopularniejszych kont należy do muzyków i połowa użytkowników obserwuje przynajmniej jednego muzyka lub zespół. Właśnie tam ma podobno miejsce dialog z fanami i tam toczy się muzyczne życie, trzeba więc jakoś to wykorzystać.

Aby zagłębić się w muzykę z Twittera, wystarczy wybrać wspomniany tag i… przeprowadzić się do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii, Australii lub Nowej Zelandii, bo na razie tylko tam działa usługa. Do Polski i na Androida dotrze w nieokreślonej przyszłości, choć niektórzy abonenci Spotify Premium z Polski twierdzą, że mogą korzystać z usługi. Ale raczej nie będziemy się niecierpliwić przed oficjalnym startem Twitter #music.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.