Nadchodzi Mobilegeddon. Czy Wasze strony są na niego gotowe?

Nadchodzi Mobilegeddon. Czy Wasze strony są na niego gotowe?21.04.2015 14:25
Redakcja

Już dziś rozpocznie się Mobilegeddon – aktualizacja algorytmów wyszukiwania Google, które teraz będą uwzględniały, czy dana witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Ostateczne plany firmy nie są znane, ale środowiska zajmujące się pozycjonowaniem stron są kompletnie rozbite: według części nie ma się czego obawiać, według innych będzie to pogrom serwisów bez specjalnej wersji mobilnej.

Korporacja o planowanych zmianach informowała już w drugiej połowie ubiegłego roku zachęcając do migracji na gotowe systemy zarządzania treścią i skórki dopasowujące się do potrzeb użytkowników urządzeń mobilnych. Zmiany w algorytmach Google zaczną następować dzisiaj i powinny być widoczne od razu – w przeciwieństwie do wielu poprzednich aktualizacji wyszukiwarki, ta działa w czasie rzeczywistym i wpływa natychmiastowo na przedstawiane nam wyniki. Ostatecznie jego praca unormuje się jednak dopiero po kilku tygodniach, do tego czasu strony mogą w nieco nieprzewidywalny tymczasowo sposób tracić swoje pozycje.

Efekty tych działań odczują użytkownicy korzystający z wyszukiwarki na smartfonach – tablety nie są brane pod uwagę, ponieważ w ich przypadku konieczność dostosowania strony do sprzętu mobilnego nie jest tak istotna. Nie wiadomo jaki los czeka witryny, które nie będą dobrze dostosowane do smartfonów. Niewykluczone, że i one odczują zmiany, choć w sposób bolesny i zostaną w efekcie ukarane obniżeniem pozycji. Z drugiej jednak strony, na pewno firma nie zdecyduje się na taki krok w przypadku dużych i znanych marek, bo dokładność wyników wciąż jest ważniejsza. Zmiana nie wpłynie na wyniki wyświetlane w innych usługach firmy jak np. Google News – aktualizacja dotyczy jedynie głównej wyszukiwarki.

Aby przekonać się, czy nasza witryna jest zgodna z zaleceniami Google dotyczącymi urządzeń przenośnych możemy przeprowadzić szybki test na stronach firmy – informuje on nie tylko o tym, co jest nie tak, ale również daje szczegółowe wskazówki, jak powinniśmy to poprawić. Warto zaznaczyć, że korporacja widzi to w kolorach czarno-białych: albo strona jest przystosowana, albo nie jest. Nie ma mowy o częściowej zgodności, która byłaby traktowana ulgowo. Choć mechanizm pracuje w czasie rzeczywistym, ewentualne poprawki na stronach mogą zostać uwzględnione po nawet około 72 godzinach. W przypadku dużych i rozbudowanych serwisów analiza może potrwać znacznie dłużej.

Zmiany wprowadzane przez Google można rozpatrywać na kilku płaszczyznach. Zachęcają do implementowania np. Responsive Web Design, dzięki któremu można zrezygnować z tworzenia setek aplikacji mobilnych dla każdej z witryn. Z drugiej strony ewentualny (acz jeszcze niepotwierdzony) spadek pozycji stron nieprzystosowanych oznaczałby, że to właśnie Google dyktuje warunki rozwoju Internetu. Taka sytuacja nie jest już natomiast dobra, niezależnie od rozwoju urządzeń mobilnych.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.