Nadchodzi nowe iPKO, nie powtórzy błędów mBanku

Nadchodzi nowe iPKO, nie powtórzy błędów mBanku30.09.2014 16:15

PKO BP jest bankiem, który z nowoczesnością raczej się nie kojarzy. Ostatnie zmiany, jak wprowadzenie systemu IKO, pokazały jednak, że potrafi wyjść naprzeciw potrzebom nowoczesnych klientów. Kolejne zmiany są już gotowe do wprowadzenia, a będzie to nowoczesny serwis iPKO.

[1/2] strona logowania nowego iPKO
[2/2] obecny ekran logowania

Po doświadczeniach z mBankiem czy GetIn Bankiem zapowiedź zmian interfejsu internetowego serwisu transakcyjnego wywołuje u klientów gęsią skórkę. Zmiana wyglądu to najmniejszy problem i jak już przekonali się klienci Alior Sync, który został przejęty przez T-Mobile, nie jest większym problemem. Schody zaczynają się, kiedy interfejs wykorzystuje nowe, nie sprawdzone w dostatecznym stopniu narzędzia i wtedy nawet strona logowania może zamienić się w kolorowe paski w przeglądarce klienta banku. Największą zmorą są jednak zmiany w interfejsie, które nie każdy umie dobrze zrobić. W efekcie zagubieni klienci nie są w stanie wykonać tak prostej operacji, jak zapłacenie rachunków na czas, a lamentom w sieciach społecznościowych nie ma końca.

Obecny serwis iPKO został wdrożony w 2008 roku i nie trzeba nikogo przekonywać o tym, że wtedy korzystaliśmy z bankowości internetowej zupełnie inaczej i na całkowicie innych urządzeniach. PKO BP zapewnia, że wszystkie elementy zostały uwzględnione w nowym projekcie – najważniejsze informacje widać na pierwszy rzut oka, a najczęściej wykorzystywane przez klientów funkcje dostępne są już na ekranie startowym. Serwis jest też przejrzysty i czytelny.

PKO BP, w tej kwestii konserwatywny, nie rzuci klientów na głęboką wodę. Nowa strona startowa będzie sporo wyższa od tej, jaką możemy oglądać jeszcze dziś, ale jest to koszt, jaki musimy ponieść za dużo czytelniejsze rozmieszczenie różnych opcji serwisu. Nowa wersja serwisu daje dużo szybszy dostęp do historii operacji i bardzo wyraźnie pokazuje bieżące saldo oraz kwotę zablokowaną. Tuż pod historią znajduje się pole, z którego można błyskawicznie zlecić przelew do jednego ze zdefiniowanych odbiorców – będzie więc można dużo szybciej zapłacić rachunki czy też oddać znajomemu za obiad, co z pewnością spodoba się młodszym, nie przepadającym za gotówką klientom.

Żadnego wysiłku nie będzie wymagać także zapoznanie się z pełnym podsumowaniem finansów osobistych, w tym z lokatami, pożyczkami i stanem karty kredytowej. Co ciekawe, od razu będzie można również zobaczyć przelewy odrzucone, oczekujące i anulowane z różnych powodów, co powinno pomóc zorientować się w finansach osobistych i upewnić się, że wszystkie ważne wpłaty dotarły do odbiorców. Aby wykonać kilka operacji nie trzeba będzie już wracać do menu głównego i wchodzić w kolejne jego działy od nowa.

Na koniec zmiana, która ucieszy klientów PKO BP mających bardziej rozbudowane potrzeby – widok kart kredytowych na przykład zostanie opatrzony specjalnym nagłówkiem, który ułatwi przechodzenie między nimi. Poniżej znajdą się wszystkie ważne informacje dotyczące wybranej karty. Warto zwrócić tez uwagę na przycisk „na skróty”, który przeniesie użytkownika do innych często wykonywanych operacji.

Nowy serwis znajdzie się pod adresem www.ipko.pl/nowe/ w połowie października. Będzie wdrażany stopniowo i powoli, przez jakiś czas będzie oczywiście działać równolegle ze starym serwisem transakcyjnym. W pierwszej wersji testowej dostępne będą tylko wybrane, najważniejsze moduły, jak rachunki, lokaty, karty i kredyty. Pozostałe dołączą później. Wersja dla przeglądarek mobilnych na razie się nie zmieni, gdyż jak mówią reprezentanci banku, użytkownicy chętniej korzystają z aplikacji.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.