Nadchodzi WWDC: Co może mieć iWatch, czego nie mają inne zegarki?

Nadchodzi WWDC: Co może mieć iWatch, czego nie mają inne zegarki?08.04.2014 17:43
Todd Hamilton, toddham.com

Wielkimi krokami zbliża się Worldwide Developer Conference, podczas której firma Apple ma w zwyczaju prezentować nadchodzące nowości. W związku z tym, coraz więcej słyszymy o domniemanym zegarku Apple'a, który ma wejść na rynek po wakacjach. Nie brak też domysłów na temat następnego iPhone'a i kolejnej wersji iOS, która (jeszcze) nie zostanie połączona z przygotowywanym OS X 10.10.

Phil Shiller w styczniu mówił, że ujednolicenie, czy też połączenie dwóch systemów Apple'a, byłoby stratą energii. Wyraźnie widać jednak, że projektanci Apple'a starają się, aby aplikacje dostępne na obu systemach zapewniały użytkownikom spójne środowisko. Craig Federighi w tym samym wywiadzie zaznaczył, że łatwo jest przyczepić ekran dotykowy do jakiegoś sprzętu, ale niekoniecznie daje to dobre efekty. W przeciwieństwie do Microsoftu czy Google'a, Apple nie zamierza na siłę wciskać ekranów dotykowych do urządzeń przez 30 lat rozwijanych z myślą o klawiaturze i myszce.

System OS X 10.10 (według niektórych OS 11 lub OS XI), znany jako Syrah (szlachetna odmiana winorośli), trochę jednak z iOS zaczerpnie. Na liście poprawek, które powinny się pojawić, jest między innymi naprawienie kompatybilności usługi AirDrop między urządzeniami oraz nowe centrum powiadomień dla OS X, wzorowane na tym z iOS 7. Wiele osób oczekuje też obecności Siri na Makach. Mówi się o zapożyczeniu szaty graficznej z iOS 7, co mogłoby wyglądać tak:

[1/2] Danny Giebe
[2/2] Andrew Ambrosino

Na tapecie są także MacBooki Air z ekranami Retina oraz iPhone 6. Mówi się, że kolejny telefon z jabłuszkiem będzie dostępny nie tylko w kilku kolorach i w różnych wariantach cenowych, ale także w różnych rozmiarach. Wejście Apple'a na terytorium okupowane przez phablety jest jednak mało prawdopodobne. Niemal pewne jest za to zastosowanie szafirowego szkła, co miałoby zapewnić wyświetlaczowi iPhone'a 6 niezwykłą trwałość — kto miał do czynienia z zegarkami wyposażonymi w szkiełka z tego materiału, ten wie, ile ten materiał może wytrzymać.

Jeśli chodzi o system iOS 8, prawdopodobnie jedyną pewną nowością są aplikacje Healthbook (jej wygląd prezentują rzekomo zrzuty opublikowane na Weibo), Podgląd, TextEdit i Tips. TextEdit i Podgląd będą prawdopodobnie odpowiednikami programów znanych z OS X, a ich obecność na urządzeniach mobilnych może sugerować poszerzenie możliwości iCloud. O Tips na razie nic nie wiadomo.

Healthbook z kolei ma między innymi przypominać użytkownikowi o braniu leków, pomóc analizować dietę i zbierać różne statystyki. Aplikacja idzie prawdopodobnie w parze z zegarkiem Apple'a. Wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że będzie on naszpikowanym czujnikami następcą Nike Fuel Band. Spekulujący posunęli się nawet do stwierdzenia, że iWatch będzie wyposażony w czujnik promieniowania UV firmy Silicon Labs z Teksasu, aby pilnować wylegujących się na plaży. Mówi się także o pulsometrze, możliwości mierzenia ciśnienia tętniczego, czujniku natlenienia krwi, pedometrze, monitorze snu, mierzeniu temperatury skóry i wydzielania potu. Podobno możliwe będzie także kontrolowanie innych urządzeń ruchami ręki, na której noszony jest zegarek. W obliczu takich możliwości trudno oczekiwać, aby iWatch był tym elegancki — prawdopodobnie trafne są projekty Todda Hamiltona:

Todd Hamilton, toddham.com
Todd Hamilton, toddham.com

Wróćmy jeszcze do iOS 8. Aplikacja do odtwarzania muzyki ma pożegnać się z radiem iTunes, a w zamian pojawi się osobna aplikacja do korzystania z usługi. Biorąc pod uwagę fakt, że Apple kupił ostatnio kilka firm zajmujących się mapami cyfrowymi i usługami z nimi związanymi (Embark, HopStop, Locationary, WifiSLAM i kilka innych), możemy spodziewać się poprawy jakości map i nawigacji. Szkoda, że nie zostały zrobione dobrze od razu.

O trafności powyższych przewidywań przekonamy się w dniach 2-6 czerwca. Wczoraj dobiegła końca loteria, w której można było wygrać możliwość kupienia, za niebagatelną kwotę 1599 dolarów, biletu na wydarzenie. Nic dziwnego, że Apple zdecydował się na taką zabawę. W 2012 roku bilety, wcale nie tanie, rozeszły się w 2 godziny. W 2013 — w 2 minuty.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.