Nie tylko specyfikacja i cena. Xiaomi chce zostać liderem wzornictwa

Nie tylko specyfikacja i cena. Xiaomi chce zostać liderem wzornictwa25.02.2016 16:18

Mimo że podczas Mobile World Congress miejsce miała wyczekiwana z niecierpliwością premiera nowych Samsungów z serii Galaxy S czy modularnego flagowca LG, to zdaje się, że serca Zachodu skradli nie Koreańczycy a chińskie Xiaomi. O nowych urządzeniach tego producenta więcej pisaliśmy tuż po konferencji, jednak wiceprezes firmy, Hugo Barra, podzielił się także poza nią bardzo istotnymi informacjami dotyczącymi przyszłości Xiaomi.

W wywiadzie dla The Verge, Barra skupił się bowiem na aspekcie urządzeń Xiaomi, o którym nieczęsto wspomina się w przypadku chińskich producentów, głównie ze względu na niezawyżone ceny, po jakich sprzedawane są te smartfony czy tablety. Tym bardziej zaskakująca była deklaracja Barry: Xiaomi w najbliższej przyszłości skupi się na objęciu pozycji lidera tam, gdzie nikt szczególnie się tego nie spodziewał: we wzornictwie.

[1/2]
[2/2]

Trudno stwierdzić, abyśmy żyli w szczególnie interesujących czasach, jeśli chodzi o postęp w konstrukcji urządzeń mobilnych. Jest to oczywiście spowodowane po części tym, że trudno wymagać od producentów pomysłowości, jaka cechowała ich przy projektowaniu komórek jeszcze dekadę temu: dziś bowiem użytkownik oczekuje prostopadłościennej, płaskiej bryły, z wyświetlaczem na jednej ścianie. Nie jest to szczególnie obszerne pole do popisu dla projektantów. Drugi aspekt to pozycje Apple i Samsunga, które kolejnymi seriami swoich smartfonów wyznaczają kolejne (nudne) standardy. Czy Xioami ma szansę to zmienić?

Na pewno poczyniła ku temu pierwsze kroki, co słusznie zauważa Barra. To właśnie ta firma zaczyna powoli wyznaczać standardy. Zagięte szkło na tylnej części obudowy, która znalazło się po raz pierwszy w Xiaomi Note, dziś można już znaleźć w Galaxy S7. Według wiceprezesa Xiaomi, celem firmy na najbliższe miesiące jest osiągnięcie takiej rozpoznawalności, dzięki której przeciętny użytkownik zamiast stwierdzać, że urządzenie przypomina na przykład iPhone’a, będzie je porównywał do Xiaomi.

Nie oznacza to jednak, że zakrzywione szkło to wszystko, co Chińczycy mają do zaoferowania w kwestii wzornictwa i nie jest ono wystarczającym powodem do osiadania na laurach. Wręcz przeciwnie, kluczowym elementem strategii Xiaomi na najbliższe lata jest innowacyjność we wzornictwie i prace nad rewizją konstrukcji swoich smartfonów. Dotyczy to nie tylko wykończenia, ale także kształtu obudowy i eksperymentów z jej rozmiarami. Docelowo Xiaomi ma zostać w tym aspekcie niekwestionowanym „liderem”.

Niestety, w wypowiedzi Barry zabrakło konkretów, nie wiadomo zatem czy mamy spodziewać się całkowitej rewizji koncepcji wspomnianej prostopadłościennej bryły czy też raczej estetycznych poprawek, które nadadzą chińskim smartfonom charakterystycznych elementów i zagwarantują rozpoznawalność. Niemniej plany brzmią na więcej niż ambitne, a biorąc pod uwagę to, jakim przebojem Xiaomi skradło sporą część tegorocznego MWC, można oczekiwać naprawdę wiele.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.