Niektóre iPady Pro są od nowości wygięte. Apple uważa, że to dopuszczalne. Eee...

Niektóre iPady Pro są od nowości wygięte. Apple uważa, że to dopuszczalne. Eee...20.12.2018 06:00
Źródło: Depositphotos

Już w listopadzie, zaraz po premierze iPadów Pro w wersji modelowej na rok 2018, na forum MacRumors zaczęły pojawiać się doniesienia o fabrycznie wygiętych egzemplarzach najnowszego tabletu Apple'a. Nie jest to usterka z rodzaju tych uniemożliwiających prawidłowe działanie urządzenia, ale część klientów zauważyła, że ich tablety nie mają idealnej płaszczyzny. Teraz producent potwierdził występowanie zjawiska, z tym że uważa je za coś normalnego.

Zdaje się, że problem dotyczy głównie modeli z modemem LTE, w których jednorodna struktura aluminiowej obudowy zaburzona jest przez zaślepkę anteny, aczkolwiek nie oznacza to, że kupując wariant z samym Wi-Fi można być spokojnym. Skargi napływają od posiadaczy zarówno jednej, jak i drugiej wersji, tyle że w jednym przypadku jest ich więcej, w drugim – mniej.

Z czego niektórzy z rozżalonych twierdzą, że iPad wygiął się dopiero w czasie eksploatacji, na przykład przenoszenia w plecaku, podczas gdy inni deklarują, że wygięty tablet wyjęli wprost z pudełka. Firma z Cupertino przyznaje się tylko do wygięć powstałych w fabryce.

Wygięty iPad Pro z 2018 r. Źródło: MacRumors
Wygięty iPad Pro z 2018 r. Źródło: MacRumors

Jak przekazano redakcji The Verge, niewielkie fabryczne wygięcie iPada Pro jest efektem ubocznym procesu produkcji, a zarazem czymś, co producent całkowicie dopuszcza. Zaburzenie płaszczyzny powstaje ponoć wtedy, gdy metalowe elementy obudowy są schładzane po obróbce, z udziałem elementów plastikowych. Autor artykułu, Chris Welch, twierdzi nawet, że osobiście spotkał się z podatnym na zniekształcenia iPadem Pro – jego egzemplarz wygiął się po dwóch tygodniach. Wymienił go w ramach gwarancji, po czym otrzymał sztukę wygiętą fabrycznie.

Podejście Apple'a do ewentualnych roszczeń gwarancyjnych jest niejednoznaczne. Z doniesień w internecie wynika, że raz wygięte tablety są bezproblemowo wymieniane, innym razem – nie. Niektórzy sprzedawcy podobno wymieniają uszkodzone sztuki jedynie w ramach pakietu ubezpieczenia AppleCare+, co oczywiście generuje dodatkowe koszty. Jako że firma nie uważa wygięcia za wadę, brakuje globalnego planu działania w momencie stwierdzenia defektu.

Bendgate vol. 2? Mimo wszystko, raczej nie

W tym miejscu rodzi się oczywiste pytanie: czy mamy do czynienia z drugim epizodem afery bendgate? Niektórzy zapewne wciąż pamiętają, jak wydane w 2014 r. iPhone 6 i iPhone 6 Plus potrafiły wyginać się od samego noszenia w spodniach, w odróżnieniu od bardzo solidnych iPhone'ów 5s. Cóż, szczytem naiwności byłoby sądzić, że firma z Cupertino pragnie powtórki z rozrywki. Bendgate doprowadziło pośrednio do serii problemów z dotykiem, a w konsekwencji – masowych zwrotów i reklamacji iPhone'ów 6. generacji. Oszczędności materiałowe summa summarum odbiły się czkawką. Póki co – według Apple'a – procent zwracanych iPadów Pro z 2018 r. nie odbiega od reszty oferowanych urządzeń, a to z kolei sugeruje, że problem nie jest aż tak dotkliwy.

Inna sprawa, że – przyznajcie – jeśli kupuje się tablet za co najmniej 799 dol. (w Polsce: 3 799 zł), to wręcz urzędowo powinno oczekiwać się perfekcyjnego wykonania i dbałości o detale. Apple ma jedne z najwyższych marż handlowych na rynku i nie powinno dopuszczać egzemplarzy z defektami do sprzedaży, nie mówiąc już o tłumaczeniu się „normalnym zjawiskiem”. Duży minus.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.