Nintendo stawia na jakość swoich gier na komórki, nie ilość. W takim tłumie musi

Nintendo stawia na jakość swoich gier na komórki, nie ilość. W takim tłumie musi08.05.2015 12:46

Kilka lat strat finansowych skłoniło wreszcie Nintendo do zrewidowania swej postawy, że nie będzie robić gier na smartfony i jednak wejście w produkcję hitów na popularne urządzenia przenośne. Firma nie posiada wielkiego doświadczenia w tym temacie, tym bardziej więc nie chce się śpieszyć z wydawaniem kieszonkowych tytułów. W przeciągu najbliższych dwóch lat nie planuje więcej, niż około pięciu dopracowanych propozycji.

Inwestorzy kręcą nosem, bo chcieliby szybkiego oraz łatwego spieniężenia doskonale rozpoznawalnych w świecie marek, ale szef Nintendo Satoru Iwata nie ma zamiaru uginać się pod presją i szargać dobrego imienia okrętu, u steru którego wciąż stoi. Celuje w wypuszczenie doszlifowanych, przemyślanych, wyjątkowych projektów, które tylko ugruntują pozycję firmy na nowym rynku. Tym samym nie powinniśmy raczej spodziewać się dzieł typu Mario pędzący przed siebie jak najdalej i zbierający po drodze monety czy księżniczki Peach strzelającej z procy muszlami żółwi do muchomorków.

Zdając sobie sprawę z ogromnej różnicy między wydawaniem gier na własne konsole przenośne, a produkcją tytułów na te pod kontrolą Androida czy iOS, Iwata na czele oddziału od gier na smartfony i tablety postawił Hidekiego Konno. Odpowiedzialny jest on m.in. za sukces serii Mario Kart i w sumie porządna pozycja wyścigowa z udziałem postaci Nintendo pewnie zostałaby bardzo ciepło przyjęta. Firma otworzyła skarbiec bohaterów, dopuszcza wykorzystanie każdej marki oraz wątków dotąd zaserwowanych fanom. Nie opowiada się jednak za prostym przenoszeniem już istniejących dzieł.

Nintendo chce sprzedawać swoje gry i dlatego musi porządnie wbić motykę w poletko opanowane przez przeciętnej jakości darmowe tytuły, podlewane mikropłatnościami. Uważa, że zwyczajne odgrzewanie kotletów z DS-a lub 3DS-a to nie jest dobra droga, bowiem tylko świeże, sycące dania będą w stanie przekonać odbiorców do nowego kierunku biznesowego. Konkurencja jest ogromna i wyłącznie wysokiej jakości produkty przyciągną nabywców, a firma na urządzeniach przenośnych zamierza mocno oprzeć swoją przyszłość. Jest więc ostrożna. Pierwszy z komórkowych hitów ujrzymy jeszcze w tym roku. Możliwe, że wykorzystywał będzie bardzo popularne figurki amiibo z NFC.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.