#NoFilter needed. Google Pixel nie potrzebuje lepszej reklamy, niż te piękne zdjęcia

#NoFilter needed. Google Pixel nie potrzebuje lepszej reklamy, niż te piękne zdjęcia09.10.2016 21:20

Najlepszy aparat fotograficzny w smartfonie? Pamiętamy jak tentytuł miała zdobyć Lumia 1020 z wielkim (jak na smartfon)obiektywem i 41-megapikselową matrycą, a jednak w testach DxOMarkuwypadła słabo (szczególnie w nagrywaniu wideo). Najlepszy chciałbyć iPhone 7, ale i tu testy wskazały kilka lepszych smartfonów(m.in. Samsung Galaxy S7 Edge, HTC 10 czy Sony Xperia X Performance).Wraz z premierą Google Pixela pojawiła się jednak recenzjaDavida Cardinala, z której wynikało jednoznacznie: ten smartfon manajlepszy aparat fotograficzny, jaki kiedykolwiek dotąd w ramachDxOMarku testowano.

89 punktów – to wynik lepszy niż wspomniane HTC 10, SamsungGalaxy S7 Edge i Sony Xperia X Performance (88 pkt), iPhone 7, LG G5,Samsung Galaxy Note V i Samsung Galaxy S6 Edge (86), nie mówiąc jużo wspomnianej Lumii 1020 (74 pkt) czy Lumii 925 (73 pkt). Wynikosiągnięty za pomocą sprzętu, który po samych parametrach niewydaje się niezwykły: matryca „zaledwie” 12,3 MP, obiektywf/2.0, autofocus laserowo-fazowy (LDAF/PDAF).

autor: Isaac Reynolds
autor: Isaac Reynolds

Pomogła moc obliczeniowa i oprogramowanie, pozwalając pogodzićze sobą wydawałoby się sprzeczne aspekty: świetne odwzorowaniebarw, doskonały balans bieli, ujęcie cieni i detali, zarówno wplenerze jak i przestrzeni miejskiej, minimalna ilość artefaktów –a przy tym świetne zdjęcia przy naprawdę kiepskim oświetleniu,zachowujące ostrość przy niskim szumieniu. Nawet doświetlanielampą LED, zwykle najgorsza rzecz w smartfonowej fotografii,przynosiło bardzo dobre efekty.

autor: Isaac Reynolds
autor: Isaac Reynolds

Naprawdę jednak Pixel zaskakiwał w zdjęciach HDR. Jegorozbudowany mechanizm Auto HDR+, łączący wiele obrazów RAW niemalw czasie rzeczywistym, by wygenerować zdjęcie o niskim szumie idużej rozpiętości tonalnej, jest naprawdę szybki. Przy robieniuzdjęć co trzy sekundy Pixel zwracał obrazy HDR bez przerwy,tymczasem Nexusowi 6P zabrakło na to mocy obliczeniowej już pozrobieniu czterech fotek. Radzi sobie też z obiektami w ruchu,kłopotliwymi w fotografii HDR.

autor: Isaac Reynolds
autor: Isaac Reynolds

Teraz Google śmiało ogłasza, że mając Pixela, można poradzićsobie bez żadnych filtrów. Opublikowało kilkanaście fotografii,zrobionych za pomocą nowego smartfonu przez Isaaca Reynoldsa, szefarozwiązań fotograficznych w firmie. Oznaczone tagiem #NoFilterneeded, udostępnione zostały na Google Photos, by pokazać, jakkamera Pixela sprawdza się w różnych warunkach oświetleniowych.

autor: Isaac Reynolds
autor: Isaac Reynolds

Wybraliśmy kilka zdjęć, które zrobiły na nas największewrażenie. Kilkanaście lat temu zrobienie porównywalnych fotek byłodostępne tylko dla posiadaczy profesjonalnego sprzętu, ciężkiegoi kosztującego tysiące dolarów. Co zobaczymy w kolejnej dekadzie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.