Nokia znów pod kreską, Microsoft w niepewności

Nokia znów pod kreską, Microsoft w niepewności19.10.2012 15:42

Microsoft zamknął kwartał fiskalny z nieco gorszym wynikiem, niż się spodziewano, bo zarobił „jedynie” 16,01 miliarda dolarów, podczas gdy inwestorzy życzyliby sobie niecałe 500 milionów więcej przychodu. Zysk netto wyniósł 5,31 miliarda dolarów — o 22% mniej niż przed rokiem — jednak spadek ten jest wynikiem zwiększenia nakładów na promocję nowych produktów, a nie problemów firmy. Wszyscy są jednak pełni niepewności, bo nie da się przewidzieć, jak rynek zareaguje na Windows 8 — system budzi mieszane uczucia i zbiera skrajne opinie, po drodze wywołując kontrowersje chociażby ograniczaniem aplikacji w trybie Modern, co najbardziej niepokoi twórców alternatywnych przeglądarek, albo wymaganiem zmiany pielęgnowanych przez lata przyzwyczajeń użytkowników.

To, że Nokia zamknęła kolejny kwartał fiskalny z ujemnym saldem, nie powinno nikogo dziwić. To nie pierwszy raz, a widoków na poprawę nadal nie ma. Finowie sprzedali co prawda prawie 83 miliony telefonów w ciągu 3 miesięcy (około 1% mniej, niż w poprzednim kwartale), ale smartfonów było w tym zaledwie 6,5 miliona, a różnych modeli Lumii — 2,9 miliona — podczas gdy poprzednim kwartale sprzedaż Lumii sięgnęła już poziomu 4 milionów. Polityka Microsoftu dotycząca mobilnego systemu spowodowała, że klienci, których interesuje Windows Phone, czekają na jego nową odsłonę i modele Lumia 920 i 820. Tymczasem producent traci. Co prawda w tym kwartale strata wyniosła zaledwie 576 milionów dolarów — o 250 milionów mniej niż przed rokiem — ale to marne pocieszenie. Cała nadzieja w Lumiach z Windows Phone 8.

Należący do Microsoftu Skype zanotował za to znaczny wzrost popularności. Komunikator ma teraz 280 milionów użytkowników, którzy „przegadali” 120 miliardów minut w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.