Nowa aplikacja IKO – więcej banku na Twoim smartfonie

Nowa aplikacja IKO – więcej banku na Twoim smartfonie17.11.2015 14:08

PKO Bank Polski wprowadził nową wersję swojej aplikacji IKO na smartfony. Zapewnia ona wygodną nawigację, nowoczesne wzornictwo, dostęp do rachunku i salda przed zalogowaniem, a także bardzo praktyczną możliwość wykonywania operacji bezpośrednio z głównego ekranu.

Najnowsza wersja aplikacji to kolejny krok w stronę zapewnienia klientom banku „ze skarbonką” pełnych możliwości bankowości na urządzeniach przenośnych. Dlatego w nowej aplikacji znalazło się wiele nowych funkcji, znanych z pełnowymiarowej, przeglądarkowej wersji bankowości internetowej. Możliwości serwisu transakcyjnego zostały połączone z typowo mobilnymi, jak płatności BLIK. Celem PKO Banku Polskiego jest możliwość zarządzania finansami w każdym kanale komunikacji w ten sam sposób, a priorytetem jest wygoda.

Już od ponad siedmiu lat wprowadzamy rozwiązania na urządzenia mobilne, za pośrednictwem których bankuje dziś ponad 1,5 mln klientów Banku – mwi Jacek Obłękowski, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego

Nowa koncepcja IKO czerpie pełnymi garściami ze zmieniających się trendów w projektowaniu aplikacji mobilnych, choć niestety nie widać tego w typografii, która skutecznie utrudnia odczytanie list. Programiści starali się wykorzystać także mechanizmy obsługi, charakterystyczne dla poszczególnych systemów operacyjnych. Na pierwszy plan wysunięte zostały najważniejsze funkcje bankowe, które dostępne są od razu po zalogowaniu. Można z tego miejsca sprawdzić saldo kont, przejrzeć historię, zlecić przelew i przejrzeć posiadane produkty.

[1/2]
[2/2]
[1/2]
[2/2]

Nowa aplikacja umożliwia klientom nie tylko korzystanie z już posiadanych usług bankowych, ale także szybki zakup wybranych produktów z oferty banku. Można na przykład szybko wziąć pożyczkę gotówkową z użyciem smartfonu.

Ponadto aplikacja oferuje ustawienia indywidualne, jak możliwość włączenia podglądu salda wybranego konta przed zalodowaniem do aplikacji.

Zmienił się także proces aktywacji aplikacji. Przede wszystkim nie trzeba już kontaktować się z infolinią banku, by potwierdzić tożsamość klienta. Teraz wystarczy, by aplikacja była instalowana na telefonie, w którym znajduje się karta SIM przypisana do numeru podanego jako numer kontaktowy w banku. Cały proces można więc wykonać samodzielnie o dowolnej porze.

Nowe IKO – moc mobilnej bankowości

Nowa aplikacja IKO dostępna jest na smartfony z Androidem (przynajmniej 4.0), iOS (przynajmniej 7) i Windows Phone 8.1. Po aktualizacji nie powinna być wymagana ponowna jej aktywacja. Na smartfonach ze starszymi systemami nadal będzie działać starsza wersja IKO.

IKO działa od marca 2013 roku i od tego czasu zyskał możliwość kupowania doładowań telefonów na kartę, obsługi zleceń stałych, kredytów i kart, a także wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. Korzysta z niej 370 tysięcy osób, przy czym 85% to klienci PKO Banku Polskiego, 10% to klienci Inteligo, zaś 5% korzysta z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia użytkownicy wykonali ponad 4,2 mln operacji i założyli prawie 15 tys. lokat mobilnych. Najchętniej wykorzystywane funkcje to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.