Nowa reCAPTCHA uwalnia od spamu i męczącego przepisywania tekstu

Nowa reCAPTCHA uwalnia od spamu i męczącego przepisywania tekstu03.12.2014 17:27
Redakcja

Google postanowiło znacząco ułatwić użytkownikom usług internetowych przechodzenie przez ochronę antyspamową. Nowa wersja mechanizmu zabezpieczającego reCAPTCHA ma być rozwiązaniem znacznie lepszym, które w większości wypadków będzie wymagało od użytkowników jedynie minimum interakcji. To dobra wiadomość, tym bardziej, że system ten w pewien sposób zasłynął już z absurdalnie nieczytelnych obrazów, z jakich użytkownicy musieli przepisywać kody.

Walka ze spamem to niekończąca się opowieść: kiedy pojawia się nowe rozwiązanie ochronne, twórcy robotów starają się je pokonać, aby ich twory mogły zawalać wiadomościami reklamowymi i sztucznymi kontami serwisy internetowe. Istnieje wiele sposobów walki. Poprzez proste, acz nieskuteczne już grafiki z napisami generowane przy pomocy biblioteki GD, po modyfikacje oryginalnego formularza i „ogłupianie botów”, aż po dokładne sprawdzanie danych internauty np. poprzez mechanizmy takie jak Akismet, polski Sblam! czy zbiory spamerskich IP pokroju Stop Forum Spam.

Introducing the no CAPTCHA reCAPTCHA

Google postanowiło znacznie rozwinąć projekt reCAPTCHA, nad którym sprawuje od jakiegoś czasu pieczę, a który działa na zasadzie „zamiany” użytkownika w swoisty program OCR – musi on odczytywać litery lub cyfry ze skanowanych książek, zastępując nieradzące sobie z tym programy. Nowe rozwiązanie jest znacznie przyjemniejsze – najpierw Google różnymi metodami sprawdza użytkownika, jeżeli nie wykryje w jego zachowaniu niczego podejrzanego, wypełnienie pola zabezpieczającego ogranicza się do… zaznaczenia pola mówiącego o tym, że nie jesteśmy robotem. Czyżby oznaczało to całkowity zmierzch męczącego przepisywania?

Nie do końca. Jeżeli wzbudzimy podejrzenia mechanizmu przygotowanego przez giganta, konieczne będzie dodatkowe potwierdzenie. Będzie ono realizowane tak jak do tej pory za pomocą odczytywania znaków, lub dopasowywania obrazków na zasadzie „zaznacz podobne zdjęcia”. Ta druga opcja ma być przydatna przede wszystkim dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, na których łatwiej jest wybrać element przez dotyk, niż jednocześnie odczytywać tekst i wprowadzać go w polu tekstowym. Jeżeli mechanizm okaże się na tyle skuteczny, na ile reklamuje go Google, może nas faktycznie czekać pewna rewolucja w walce ze spamem.

Każdy zainteresowany webmaster może wdrożyć nową wersję API nazywaną również „No CAPTCHA reCAPTCHAs” na swoich stronach internetowych. Na krok ten zdecydowały się już niektóre popularne serwisy jak np. Snapchat, WordPress i Humble Bundle. Według danych zaprezentowanych przez Google, ponad 60% ruchu nie wymagało żadnego dodatkowego potwierdzenia ze strony użytkownika. Pytanie brzmi, jak długo rozwiązanie to będzie bezpieczne i faktycznie ochroni przed spamem. Według testów przeprowadzonych przez Google, zastosowanie sztucznej inteligencji pozwala obejść dotychczas stosowaną reCaptchę z aż 99,8-procentową skutecznością.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.