Nowa strategia Microsoftu: po pierwsze już nie mobile, lecz inteligentne chmury

Nowa strategia Microsoftu: po pierwsze już nie mobile, lecz inteligentne chmury07.08.2017 10:46

Microsoft właśnie przestał się interesować urządzeniamimobilnymi – przynajmniej na strategicznym poziomie. Ze złożonegoprzed amerykańską federalną komisją papierów wartościowychformularza 10-K, przygotowywanego dorocznie przez wszystkiepublicznie notowane spółki giełdowe, zniknęły wszelkienawiązania do mobilności.

Od 2013 roku firma z Redmond regularnie wspominała w sekcji 10-Kpoświęconej strategicznej wizji przedsiębiorstwa o urządzeniachmobilnych. Wpierw mówiło się o bazujących na chmurze usługachużywanych z urządzeniami „smart”, potem wraz z rozpoczęciemery Satyi Nadelli pojawiła się słynna fraza „mobile first, cloudfirst” („po pierwsze urządzenia mobilne, po pierwsze chmura”).W podsumowaniu roku finansowego 2017 uległo to drastycznejzmianie.

Microsoft zadeklarował, otóż, że jego strategia polega nabudowaniu najlepszych w swoim rodzaju platform i usług dlabiznesu dla inteligentnej chmury oraz inteligentnych rozwiązańbrzegowych nasyconych sztuczną inteligencją. Inteligentnachmura? Inteligentne brzegi nasycone sztuczną inteligencją? O co wogóle tu chodzi? Na pewno nie chodzi o urządzenia mobilne, naktórych rynku mobilne Windowsy straciły jakiekolwiek znaczenie.Kilka dni temu na używaniu Samsunga Galaxy S8 przyłapanow końcu samego Joego Belfiore’a, uważanego za jednego z ojcówWindows Phone’a.

Wystarczy się jednak przyjrzeć aktualnej ofercie Microsoftu, byzauważyć, że firma z Redmond znów jest przede wszystkimproducentem rozwiązań, coraz bardziej neutralnym w kwestiiplatform. Czy to chmura Azure, w której co najmniej jedna trzeciawszystkich uruchomionych maszyn wirtualnych to maszyny linuksowe, czyto komunikator Skype działający na każdej popularnej platformie,czy cyfrowa asystentka Cortana udostępniana w wersjach na iOS-a iAndroida, czy też Office 365, dostępne przez przeglądarkę nakażdym systemie – wszystko to pokazuje, że zaślepienie„okienkami” minęło, a Microsoft po prostu chce zarabiaćpieniądze, tam gdzie to możliwe.

A najwięcej dziś pieniędzy jest na rynku chmur, gdzie Microsoftczuje się już niezwykle pewnie. Mimo że do lidera rynku, Amazonu,sporo jeszcze brakuje, firma Satyi Nadelli zapewnia, że jest jedyną,która oferuje publiczne, prywatne i hybrydowe chmury, wyróżniającsię na rynku „hybrydową spójnością”. Te wszystkie chmurowerozwiązania przynoszą Microsoftowi już niemal 19 mld dolarówrocznie.

Nie myślcie jednak, że ta otwartość na różne platformyzmieniła coś w kwestii Open Source. Otwartoźródłowe rozwiązaniawspomniane są w kontekście modeli biznesowych konkurencji, któraśmie tworzyć rozwiązania dla końcowych użytkowników, nieponosząc kosztów badawczo-rozwojowych, lecz korzystając z gotowegokodu. Ale czy może być inaczej dla firmy, która nie liczącurządzeń mobilnych wciąż chce być wszędzie i na każdym rynku?Dla Microsoftu konkurencją (sic!) są dziś Electronic Arts iActivision Blizzard, potentaci na rynku gier komputerowych, choćwydawałoby się, że powinny te firmy być przede wszystkimpartnerami, bez których cyfrowa rozrywka na Windowsa byłaby wlesie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.