Nowe reklamy na YouTubie: pionowe i jeszcze lepiej dopasowane do gustu widza

Nowe reklamy na YouTubie: pionowe i jeszcze lepiej dopasowane do gustu widza14.09.2018 21:11
YouTube wprowadza nowe typy reklam (depositphotos)

YouTube implementuje nowe reklamy w mobilnej aplikacji. Jak informuje serwis The Drum, od teraz w programie mogą pojawiać się pionowe treści, które wypełnią większość ekranu. To działanie dopasowane do statystyk korzystania z serwisu. Jak się okazuje, ponad 70 procent ruchu na YouTubie pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych i reklamy wyświetlane w orientacji pionowej maja przyczynić się do zwiększenia zysków. Od pewnego czasu w aplikacji można już bowiem wygodnie wyświetlać filmy nagrane inaczej, niż w poziomej orientacji.

Testy już się rozpoczęły, a zostały przeprowadzone przy współpracy z marką Hyundai. Jak się okazuje, po ich zakończeniu odnotowano 33-procentowy wzrost świadomości marki oraz 12-procentowy wzrost zainteresowania zakupem SUV-a firmy, który pojawiał się w reklamach. Wprowadzenie pionowych treści reklamowych to krok, który ma być odpowiedzią na oczekiwania reklamodawców, którzy proponowali takie rozwiązanie już wcześniej.

Pierwsze pionowe reklamy ma już do zaoferowania Hyundai. Źródło: The Drum, YouTube.
Pierwsze pionowe reklamy ma już do zaoferowania Hyundai. Źródło: The Drum, YouTube.

*To jest coś, o czym od jakiegoś czasu słyszeliśmy już od reklamodawców i ich agencji kreatywnych i teraz jesteśmy szczęśliwi, że w końcu możemy to dostarczyć. Liczę na to, że to, co z nimi zrobią, przekroczy nasze oczekiwania z kreatywnego punktu widzenia * – tłumaczy Neal Mohan, CPO YouTube'a w wywiadzie dla serwisu The Drum.

To jednak nie koniec nowości, ponieważ na YouTubie pojawią się wkrótce także reklamy lepiej dopasowane do rekomendacji konkretnych użytkowników. Można przypuszczać, że celem będzie na przykład serwowanie reklam nowych samochodów tylko tym osobom, które często oglądają filmy związane z motoryzacją, a przez to w ich rekomendacjach często znajdują się nagrania związane z samochodami. Wydaje nam się, że jest to atrakcyjne miejsce dla użytkowników, dlatego może być świetnym miejscem do nawiązania kontaktu z reklamodawcami – dodaje Mohan, uzasadniając wprowadzenie nowych miejsc reklamowych.

Warto przypomnieć, że nowe formaty i miejsca prezentacji to nie jedyne zmiany w kontekście reklam na YouTubie w ostatnim czasie. W serwisie od niedawna dostępne są również dla wszystkich niepomijalne reklamy, które z pewnością można zaliczyć do tych najbardziej uciążliwych. O ich stosowaniu mogą decydować sami twórcy. Maksymalna długość takiej reklamy wykorzystanej w filmie została z góry ograniczona i wynosi 20 sekund.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.