Nowy mBank — intrygujący eksperyment w finansach

Nowy mBank — intrygujący eksperyment w finansach29.03.2012 13:52
Redakcja

mBank - pierwszy polski bank internetowy, zapowiada rewolucję w finansach. Pod koniec 2012 roku ma wystartować Nowy mBank, który ma być odpowiedzią na zmiany w internecie, jakie zaszły na przestrzeni ostatnich lat

mBank ruszył niespełna dwanaście lat temu, w czasie gdy nikt jeszcze nie słyszał o MySpace, Facebooku czy Twitterze. Mało osób było skorych do zakupów w sieci. Dziś jednak sytuacja jest inna. Wszyscy dzielą się ze wszystkimi. Mark Zuckerberg realizuje swój projekt stworzenia grafu społecznego, a internauci dokonują milionów transakcji każdego dnia. Jednym z miejsc, gdzie z pewnością jeszcze internetowy szał nie dotarł jest sektor bankowy. Wprawdzie mamy do czynienia z ewolucją sposobów płatności, są karty zbliżeniowe, powstały systemy natychmiastowych przelewów a niektóre banki dają możliwość płacenia bezpośrednio rachunków za np. telewizję. Ale jakby wyglądał bank, który od początku do końca stworzony został w erze serwisów społecznościowych?

Dlatego pod koniec tego roku ma zostać uruchomiony „Nowy mBank”, który według zapewnień twórców ma być odpowiedzią na zmieniające się trendy w internecie. Twórcy chcą zawrzeć ofertę mBanku w 6 punktach. Intuicyjny interfejs - zbudowany w oparciu HTML5, dynamiczne grafiki czy lepsze wykorzystanie kanałów audio i wideo. Nowy mBank ma dać możliwość pełnego zarządzania finansami osobistymi, klient ma mieć możliwość wygenerowania przystępnych raportów, a także konsultacji z doradcami inwestycyjnymi. Ci ostatni mają również asystować klientowi, gdy ten będzie przeprowadzał bardziej skomplikowane operacje - bez dodatkowych kosztów.

Czwarty punkt z pewnością podniesie niektórym osobom ciśnienie ;) Nowy mBank ma być zintegrowany z Facebookiem. Dzięki platformie społecznościowej bank będzie chciał poznać trendy i wymagania swojego klienta. Gdy ten będzie miał bank w swoich znajomych, będzie mógł mu zaoferować spersonalizowane oferty. Poprzez Facebooka klient będzie mógł również skorzystać z programów rabatowych przygotowanych przez swoich partnerów. Bank chce rozbudowywać również swoją platformę dostępną dla smartfonów i tabletów.

Co ciekawe podobne rozwiązanie szykuje nie tylko mBank. Również klienci Alior Banku za około dwa miesiące będą mogli skorzystać z usługi Alior Sync. Klienci Alior Sync mają być obsługiwani w wirtualnym oddziale, dzięki wideokonferencjom. Podobnie jak Nowy mBank, Sync ma dawać dostęp do swojej oferty z wykorzystaniem sieci społecznościowych. Rewolucja w bankowości czai się za rogiem, pytanie tylko ile osób zechce do niej dołączyć?

Ciekawe kto z obecnych czytelników i równocześnie klientów banków internetowych poczuł się staro po przeczytaniu ostatnich akapitów? ;) Ja przez chwilę tak. Facebook nadal nie będzie wiedział szczegółów na temat zasobności naszych portfeli, ale będzie wiedział co i gdzie kupujemy. W połączeniu z informacjami z innych serwisów internetowych możliwe stanie się stworzenie pełnego profilu konsumenta. Z drugiej strony teraz to banki będą przychodziły do klientów a nie na odwrót.

A co z klientami, którym rewolucja społecznościowa jest obca? Trudno sobie wyobrazić aby Alior oraz mBank w obecnym kształcie całkowicie zniknęły z rynku. Przynajmniej w najbliższym czasie. Jak zastrzega BRE Bank, stary mBank ma zniknąć z rynku, ale dopiero w momencie, gdy klienci przejdą już do jego nowej formy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.