Nowy webowy Google Play — atrakcyjny wizualnie, ale niektórych funkcji będzie brakować

Nowy webowy Google Play — atrakcyjny wizualnie, ale niektórych funkcji będzie brakować16.07.2013 10:58

Oto do rąk użytkowników trafiła kolejna nowość, którą Google prezentował podczas tegorocznej konferencji Google I/O — nowy webowy sklep Play. Wygląda jednak na to, że podobnie jak w przypadku Map, gigant z Mountain View próbuje pochować funkcje wykorzystywane przez mniejszość użytkowników.

Pierwsze wrażenia są pozytywne — czytelny interfejs przypomina aplikację dla Androida, ale i na dużym ekranie wygląda dobrze. Wystarczy jednak udać się na listę swoich aplikacji, aby to wrażenie zatrzeć. Posiadacze kilku urządzeń z Androidem będą zawiedzeni — znikł podział na urządzenia i znajdziemy tam jedynie listę wszystkich aplikacji, jakie posiadamy. Koniec z wygodnym przeglądaniem co jest na którym urządzeniu, z ręcznym wymuszeniem aktualizacji i ze zdalnym odinstalowaniem zbędnych aplikacji, co z poziomu przeglądarki można było zrobić o wiele szybciej, niż na urządzeniu. Dziwnym posunięciem jest ograniczenie liczby wyników wyszukiwania do 48… dostajemy siatkę 8×6 kafli i koniec — nie ma żadnej możliwości przejścia do następnej strony. Nie ma też filtrów aplikacji darmowych i płatnych.

[1/2]
[2/2]

Wygląd karty aplikacji na początku również sprawia pozytywne wrażenie, ale tu także brak pewnych drobiazgów, które czynią sklep w moich oczach nieco mniej funkcjonalnym. Brakuje choćby karty z listą uprawnień, jakich wymaga aplikacja, co na Androidzie na urządzeniu mobilnym jest bardzo ważne i warte sprawdzenia przed instalacją — na szczęście możemy się im przyjrzeć po kliknięciu przycisku „Zainstaluj”. Znikł także wykres informujący o liczbie instalacji aplikacji w ciągu ostatnich 30 dni. Na plus należy zaliczyć przewijaną listę podobnych aplikacji, dzięki której można poznać więcej nowości. Podobnie ułożone są komentarze i oceny, co budzi mieszane uczucia u osób przyzwyczajonych do pionowej listy. Znikły także filtry opinii, nie zobaczymy więc ocen dotyczących tylko jednego urządzenia lub tylko ostatniej wersji aplikacji. Świetnie prezentują się za to duże zrzuty ekranu, które dzięki zastosowaniu technologii AJAX ładują się szybko, dopasowują się do dostępnego miejsca i, co ważne, jeśli przeglądarka jest w stanie wyświetlić grafiki w formacie WebP (na przykład Chrome), w nim właśnie będą serwowane zrzuty i awatary użytkowników. W pozostałych przypadkach dostaniemy mające zauważalnie więcej kilobajtów PNG.

[1/2]
[2/2]

Niestety, lista moich urządzeń, na których mogę zainstalować aplikację, jest zdecydowanie za mała na potrzeby osób, które mają więcej niż 3 urządzenia (moja wydłuża się w miarę testowania kolejnych urządzeń w Redakcji). W ustawieniach sklepu można odznaczyć część z nich, aby nie pokazywały się w menu, ale wydaje się to nie mieć żadnego wpływu na resztę sklepu. Miłym dodatkiem w nowej wersji Play jest informacja o tym, kiedy ostatnio dane urządzenie było używane.

[1/2]
[2/2]

Na koniec warto zaznaczyć, że webowy Play w końcu pozwala na edycję listy życzeń.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.