Oculus Rift z Minecraftem na debiut, nowe gogle Gear VR już w listopadzie

Oculus Rift z Minecraftem na debiut, nowe gogle Gear VR już w listopadzie24.09.2015 22:37

Kiedy w zeszłym roku Facebook ogłaszał wykupienie zespołu odpowiedzialnego za opracowanie Oculusa Rift, twórca Minecrafta zapowiedział, że nie będzie medialnemu gigantowi naganiał klientów i popularna gra nie pojawi się na te gogle VR. Gdy tylko Microsoft nabył studio Mojang, wysyłając jego szefa na wczesną emeryturę, decyzja ta poszła w niepamięć. Stawianie bloczków w cyberprzestrzeni możliwe będzie wiosną.

Odpowiednia wersja Minecrafta, przygotowywana na bazie edycji Windows 10 dzieła, pojawi się więc w bezpośrednich okolicach premiery samego Oculusa, który wejść ma do sklepów w pierwszym kwartale przyszłego roku. Niezły hit na start. W Redmond nie widzi się problemu w tym, że ta sama gra wykorzystywana jest w promocji okularów HoloLens Microsoftu, bo to jednak nieco inna para technologicznych kaloszy. Fani wirtualnej rzeczywistości i hologramów kroczyć mają niebawem w jednym szeregu. Sam Oculus Rift wymagać ma jednak dosyć potężnych konfiguracji. Jako zalecane PC podaje się te z Intelem i5-4590, 8GB RAM, GeForcem GTX 970 lub Radeonem R9 290.

Trwa w najlepsze współpraca z Samsungiem nad tworzeniem kolejnych wersji przenośnego systemu, czyli Gear VR. W listopadzie do sprzedaży trafi nowa, bardziej uniwersalna edycja rozwiązania, kompatybilna z szerszą gamą urządzeń producenta. O ile cena Oculusa w dalszym ciągu pozostaje nieujawniona, tak za akcesorium z wpinanym smartfonem wiadomo, ile trzeba będzie zapłacić. O połowę mniej w stosunku do poprzedniej wersji, czyli 99 dolarów, przy czym to konstrukcja tworzona pod Galaxy S6, S6 Edge, S6 Edge+ albo powiedzmy Note 5. Zabawa będzie więc i tak raczej droga.

Warto zwrócić uwagę na ogłoszenie projektu Oculus Arcade dla Gear VR, który stanowić ma platformę pod bardzo stare, ale uznane gry takich producentów jak nieistniejący Midway, SEGA czy Namco. Wejdziemy do wirtualnego barakowozu, aby pobawić się przy Pac-Manie, Gauntlecie lub Sonicu bez wdychania oparów dymu papierosowego, ani wydawania drobnych na żetony. W ramach rozrywkowego zastosowania, gogle Samsunga doczekają się też wsparcia dla Netfliksa i Twitcha. Zainteresowani robieniem przenośnych aplikacji VR w grudniu dostaną zaś Oculus Rift Mobile SDK.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.